El regidor d’Esports de l’ajuntament de Barcelona, David Escudé, ha obert la porta a que la Nova Creu Alta sigui una de les subseus del Mundial de futbol de l’any 2030, que celebraran Espanya, Portugal i Marroc (però amb partits també a Argentina, Uruguai i Paraguai). Escudé ha llençat la idea que el Camp Nou aculli la final del Mundial però, en una entrevista a Rac1, ha assegurat que el camp del Sabadell pugui ser una de les subseus i, per exemple, acollir entrenaments d’algunes seleccions.

L’ajuntament de Barcelona s’ha llançat a la carrera per organitzar la final del Mundial de futbol 2030 al Camp Nou, les obres del qual ja hauran acabat i tindrà una capacitat per a 105.000 espectadors. D’això ha versat el gruix de l’entrevista amb Jordi Basté. Però preguntat per Cornellà, Escudé ha assegurat que l’ajuntament de Barcelona vol que passin coses en altres instal·lacions, com l’Estadi Olímpic Lluís Companys, a Montjuïc. I ha parlat de “subseus”, que acollirien els entrenaments de les seleccions de futbol, i en concret Escudé ha mencionat el “camp del Sabadell”, és a dir, la Nova Creu Alta

La Nova Creu Alta i el Mundial del 82

De fet l’estadi -municipal- de la Nova Creu Alta ja va acollir propostes informals per al Mundial de l’any 1982, el mundial del Naranjito que es va endur la Itàlia de Rossi. I és que la selecció brasilera de Zico o Sócrates va fer la seva preparació a l’estadi sabadellenc de cara a la segona fase del torneig, amb seu a Sarrià. Els brasilers van entrenar i jugar partidets de preparació a Sabadell durant una setmana. Amb un gran equip, els brasilers van guanyar l’Argentina de Maradona però van caure contra Itàlia en un mític partit, el millor partit del Mundial 82. Amb l’eliminació de Brasil, es va acabar la presència mundialista a Sabadell. Però aquells dies de juny de 1982 van quedar a la història de l’estadi creualtenc (més info: ‘40 anys del Mundial 82: quan el Brasil de Zico va preparar-se a Sabadell‘). Per cert: en aquella època, el Sabadell jugava a Segona. L’últim ascens a Primera arribaria quatre anys més tard, l’estiu de 1986.

La Nova Creu Alta i els Jocs del 92

Una dècada després, la Nova Creu Alta va ser subseu de futbol dels Jocs Olímpics de Barcelona. S’hi van jugar quatre partit de la fase de grups: Egipte-Qatar (0-1), Colòmbia-Egipte (3-4), Ghana-Austràlia (3-1) i Mèxic-Ghana (1-1).

Comparteix

Icona de pantalla completa