La selecció espanyola d’handbol ha assolit el bronze al Mundial després de vèncer per 36-39 a l’amfitrió Suècia en el partit pel tercer lloc. Els sabadellencs Dani Fernández i Ian Tarrafeta han format part dels Hispanos en un Mundial on Aleix Gómez, l’altre jugador de la nostra ciutat, no ha pogut ser-hi per lesió. Espanya perdia per 22-18 al descans, però la remuntada al segon temps amb un parcial de 14-21 ha donat el bronze al final.
El seleccionador Jordi Ribera és l’autèntic protagonista d’un èxit més de l’handbol espanyol. Va agafar la selecció després que no es classifiqués pels Jocs de Rio 2016 i des de llavors ha guanyat sis medalles: dues d’or i una de plata a l’Europeu, un bronze als Jocs Olímpics i dos bronzes als Mundials.
Tres sabadellencs han estat dins dels equips de Ribera en aquests èxits. Aleix Gómez amb quatre medalles – un d’or a l’Europeu ‘2020 i una plata el 2022; un bronze al Mundial’2021 i un altre bronze als Jocs Olímpics de Tòquio ‘2021-. Ian Tarrafeta va debutar a l’Europeu de 2022 amb la plata i ara suma el bronze al Mundial. El benjamí Dani Fernández suma el seu primer èxit amb el bronze al Mundial de Polònia i Suècia.
El Mundial va començar amb victòria dels Hispanos contra Montenegro (30-25) amb tres gols d’Ian Tarrafeta que es va lesionar en aquest debut. La gravetat de la lesió -un mes fora- va provocar el canvi lògic per afrontar la resta del campionat. Tarrafeta ha tornat amb el grup per donar ànims tant a semifinals com a aquest últim partit.
Dani Fernández ha passat en dos anys i mig de jugar a Primera B a guanyar la seva primera medalla internacional en un Mundial. Pel camí, el jove de 21 anys del barri de Can Deu, juga a Stuttgart (Alemanya). Va ser escollit el millor jugador en els dos partits contra Xile i França. Això sí, ha estat un dels descartats en els tres últims partits. El bronze és un excel·lent resultat.
Remuntada davant l’amfitrió
Els Hispanos han fet el més difícil per guanyar el bronze. Suècia, que jugava a casa, ha fet un primer temps a l’atac en una bogeria de 30 minuts amb 40 gols entre els dos equips. Els escandinaus guanyaven 22-18 al descans. Espanya amb una defensa 5-1 ha donat la volta ja al minut 10 de la represa amb 25-26 amb un parcial de 3-8 que ha consolidat fins al final (36-39).
FITXA TÈCNICA
36 – Suecia: Palicka (Thulin); Carlsbogard (4), Darj (5), Ekberg (6, 2p), Wanne (9), Claar (2), Lagergren (4) , Sandell (1¡2, Bergendahl (2), Johansson (2) .
39 – España: Pérez de Vargas (Corrales); Ángel Fernández (6), Solé (5), Figueras (9) , Casado (3) , Cañellas (5) , Garciandía (1) ; Maqueda (1), Alex Dujshebaev (7), Serdio, Guardiola, Sánchez-Migallón (1) , Daniel Dujshebaev , Odriozola (1), Peciña (Dani Fernandez)
Parcials: 4-3, 8-6, 12-11, 14-13, 19-15, 22-18;23-21, 25-26, 26-29, 30-33, 32-35, 36-39.
Foto portada: Els Hispanos són de bronze mundial. Autor: RFEBM