iSabadell.cat
El sabadellenc Quim Domènech i DAZN arriben al Panathlon

DAZN és un servei de TV per streaming, creat el 2015, amb seu a Londres i que és el líder mundial a nivell d’esports. Una inversió del multimilionari ucraïnès amb passaport rus i nord-americà, Leonard Blavatnik, que a la vegada ostenta el títol de Sir.

El servei ofereix transmissions esportives en directe i sota demanda. Va començar el 2016 a Àustria, Alemanya, Japó…, el 2017 ho va fer a Canadà, mentre que un any més tard arribava a Espanya, Itàlia i Brasil. El càrrec de vicepresident mundial en l’àmbit de continguts recau en la persona del sabadellenc Quim Domènech. Va ser ell i la plataforma per la qual treballa els convidats del mes de novembre.

Ben recolzat pels periodistes i socis nostres, Àngel Càrceles i Sergi Garcés i quasi estrenant el seu nou càrrec, Domènech va començar a recordar els seus inicis. “Tinc un punt de connexió emocional amb Sabadell, on visc, després de fer-ho durant set anys a Madrid. Vaig començar aquí a la meva ciutat, a la ràdio local i també a la de Matadepera”.

“Soc soci del Centre d’Esports on vaig treballar durant una etapa de la meva vida, precisament quan el president era qui va ser regidor d’Esports del nostre Ajuntament, Josep Manuel Piedrafita”.

Després d’aquestes primeres experiències, Domènech va ser reclamat pel periodista i presentador de televisió, Josep Pedrerol, fent del futbol i l’esport la seva passió, tan davant com darrere de les càmeres. “Amb Pedrerol, vaig tenir l’oportunitat de formar-me en programes de gran audiència com, Punto Pelota, El Chiringuito i Jugones i a la vegada interessar-me per la gestió d’empreses en el món de l’audiovisual“, resumeix Domènech.

DAZN, líder de l’esport mundial

Una sèrie de circumstàncies varen portar a Quim Domènech a la plataforma DAZN, on va demostrar la seva vàlua com a gestor i directiu. “Tenim els drets i també acords per transmetre, sigui en directe o per demanda, les millors competicions del món, com el futbol, motor. tenis, boxa, golf… . Així podem gaudir de la Bundesliga, l’ACB, la NBA, el Mundial de Clubs, entre altres esdeveniments esportius. No és una televisió tradicional i tenim com un dels objectius captar l’atenció de la joventut, que és un sector de la població gens fàcil de mantenir, quant a fidelitat, ja que les xarxes socials són molt actives”. 

Quasi sempre viatjant i negociant, sigui amb Orange o Movistar o bé amb els grans clubs de futbol, com Barça, Madrid, Bayern de Múnic o Manchester i també amb els seus dirigents com potser, el president de La Liga, Javier Tebas, afirma i exposa el periodista sabadellenc.

“El futbol i les grans competicions que comporta, siguin les grans lligues nacionals o altres campionats, és el que ho mou tot. No parem de negociar, oferint incentius buscant sempre una televisió diferent. Veurem que donar de si la NFL, aquesta lliga professional del futbol americà, que és un autèntic show i estem expectants per com encaixa a Europa. En les transmissions a vegades tenim sorpreses agradables, com una de sumo que va tenir una gran audiència. També procurem trobar narradors i sistemes de narració que siguin atractius pels teleespectadors. Recordo a Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo, entre altres, que són uns bons comunicadors.“

Per Quim Domènech, el Mundial de futbol de l’Aràbia Saudita (2034) i la futura entrada a la Xina són els grans reptes de DAZN, sense perdre de vista uns possibles competidors, com poden ser Apple, Disney, Netflix o Prime Video.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa