Més de 30 equips i 300 esportistes s’han citat a Sabadell per la celebració del Campionat d’Espanya per Equips de Segona Divisió. Els equips, amb múltiples grans mestres i jugadors d’alt nivell, buscaran coronar-se campions de la categoria i ascendir a Primera Divisió. La competició es disputa a la seu oficial del Sabadell Coral Colón i a Can Balsach.
Previ a l’inici, ha tingut lloc una breu presentació per part dels organitzadors del torneig, el Societat Coral Colón, amb presència del president de la Federació Catalana d’Escacs. Al finalitzar, ha pres la paraula l’àrbitre principal Vladimir Zaiats, qui subratllava les principals normes, abans d’entonar un ‘rellotges en marxa!’ per donar el tret de sortida als 75 taulers en joc. Pel que fa la representació sabadellenca, el Coral Colón ha presentat un equip amb credencials d’alçar-se amb el campionat.
Pel que fa la dinàmica del torneig, hi haurà un total de sis rondes amb un ritme de joc de 90 minuts + 30 segons per jugada i cinc taulers per match. El torneig començava el dilluns pel matí i la primera ronda ja ha finalitzat. El Coral Colón, el Club d’Escacs Barcelona i el MyInvestor Casablanca B (Aragó) són els principals candidats a endur-se el títol pel nivell ELO dels seus jugadors.

L’equip sabadellenc, que presenta una alineació de sis titulats i amb grans mestres com Jordi Magem o Viktor Moskalenko, s’ha estrenat amb una espectacular victòria per 5-0 contra el Club d’Escacs Platja d’Aro. La ronda 2, disputada dilluns a les 17h, el Coral Colón s’ha enfrontat contra l’Amposta, però no ha pogut guanyar i el marcador final ha sigut 2,5-2,5. A falta de quatre rondes més, l’entitat sabadellenca ocupa la vuitena posició, i es veurà les cares a la tercera ronda contra el Club Ajedrez Salcedo (Cantàbria).
Foto de portada: partides durant el torneig. Autor: Cedida
