No entrava entre les favorites però Queralt Castellet, que competeix en els seus sisens Jocs Olímpics d’hivern camí dels 37 anys, es presentarà de nou en una nova final olímpica. Aquest dimecres, la sabadellenca s’ha classificat en la seva modalitat preferida d’snowboard, el mig tub o half pipe. Després de la històrica plata fa quatre anys, i malgrat les lesions, Castellet segueix a l’elit olímpica i promet batalla a la final.
La sabadellenca s’ha classificat per a la seva cinquena final olímpica consecutiva després d’acabar setena a la classificació del halfpipe femení. S’ha colat entre les 12 millors i seguirà somiant amb una nova medalla olímpica, després de la històrica plata de Pequín 2022, sent la primera medallista catalana en uns Jocs d’hivern. Castellet ha acabat amb una puntuació de 81,00 punts, amb una bona primera ronda -78,75 punts-, arrodonida de forma esplèndida a la segona.
La nord-americana Chloe Kim, doble campiona olímpica, ha acabat en primera posició, amb 90,25 punts. La japonesa Sara Shimizu ha estat segona (87,50) i la nord-americana Maddie Castro, tercera (86,00). Castellet es veurà les cares a la final amb quatre japoneses, tres estatunidenques, dues xineses, una coreana i una canadenca a la final. La sabadellenca és l’única surfista de neu europea que ha passat a la final. I l’única en la història de la disciplina que s’ha classificat per a cinc finals olímpiques.
La final, dijous a les 19.30 hores
Castellet buscarà seguir fent història aquest dijous, a partir de les 19.30 hores. “Serà una competició diferent, les condicions seran diferents i totes ens haurem d’adaptar al que ens trobem”, ha assegurat: “estic gaudint del meu riding, de cada dia que estic a la neu i això es nota quan competeixo”. Castellet es reinventa però segueix al màxim nivell: “has d’evolucionar, t’has de reinventar, millorant els trucs, la relació amb la neu, amb l’snowboard”, ha afirmat en declaracions recollides pel COE.
