Foto de portada: foto amb la copa. Autor: D. Jiménez

El CN Sabadell tomba el Sant Andreu i tanca un cicle amb una nova lliga, la 21ª

El CN Sabadell ha donat el millor adeu possible a Mati Ortiz, qui ha penjat el casquet després d’una exitosa trajectòria amb un nou títol, el de Lliga. I és que el CN Sabadell ha remuntat l’eliminatòria i s’ha proclamat campió de lliga després d’un partit d’alt voltatge contra el Sant Andreu (8-7). Les de Can Llong han segellat la seva lliga número 21 recuperant el tron del campionat domèstic. Aquest partit ha estat el fi d’un cicle, amb la retirada de Mati Ortiz i la marxa de Bea Ortiz, peces capitals del Club. En el cas de la sabadellenca Ortiz, dona d’un sol club durant tota la seva carrera, ha penjat el casquet amb set copes d’Europa, 17 lligues i un palmarès impressionant.

Primers compassos de màxima igualtat. Guió molt distant al viscut al Pere Tarré, on un inici elèctric de les David Palma les feia gaudir de fins a tres gols d’avantatge. Quatre minuts ha tardat el Sant Andreu a obrir la llauna per mitjà d’Ariadna Ruiz. Instants després, Paula Crespí posava el 0-2. El Club, tot i un exercici defensiu força correcte, evidenciava una falta de definició, sense poder concloure les jugades, perdent les possessions.

Paula Leitón, una de les golejadores d'avui. Autor: D. Jiménez
Paula Leitón, una de les golejadores d’avui. Autor: D. Jiménez

A falta de 20 segons per finalitzar els primers vuit minuts, Paula Leitón, des de la boia estrenava l’electrònic local. Reacció de les de Can Llong pel segon temps, més endollades a nivell ofensiu, aconseguien empatar el marcador amb força rapidesa, amb gols de Sofia Giustini i Irene González. D’altra banda, Ariadna Ortiz, la millor jugadora andreuenca en el segon partit, tornava a ser diferencial. Leitón, de nou des de la boia anotava. Consigna clara de Palma: pilotes a la boia.

Aarts fa la feina

Nou crèdit a la veterana Laura Aarts. La portera ha tornat a ser una de les protagonistes de l’equip, aturant els xuts de les andreuenques, privant-les de prendre la iniciativa del partit. El Club prenia avantatge en uns primers 16 minuts de joc amb una instrucció clara: trobar a Leitón i a per la definició a la mitja volta. Des de llarga distància no eren capaces de trencar la fèrria defensa.

Laura Aarts, fent una de les múltiples aturades, peça capital. Autor: D. Jiménez
Laura Aarts, fent una de les múltiples aturades, peça capital. Autor: D. Jiménez

A la represa, atac i contraatac. Amb l’alta tensió del duel, el Sant Andreu pagava les exclusions, perdent Marina Cordobés, carregada ja amb tres exclusions en els primers compassos del tercer quart. El Club feia un gran esforç defensiu, i efectiu, bloquejant totes les definicions andreuenques. Mentrestant, Keszthelyi i Van der Kraats obrien una petita escletxa de dos gols al marcador, aprofitant-se del col·lapse visitant.

La piscina de 33 metres s’animava amb una bona versió de les noies de David Palma, que un cop més repetint el guió del darrer partit, a base d’Aarts, que s’ha marcat un altre partit incommensurable, iniciava en les letals transicions ofensives, aprofitant els forats visitants a la contra. El Club marxava al darrer quart amb un favorable 7-4 que faltava rematar.

Irene Casado, durant el partit. Autor: D. Jiménez
Irene Casado, durant el partit. Autor: D. Jiménez

I el partit s’encomenava a un darrer i frenètic quart, on el Sant Andreu apretaria per retallar el resultat. Tres xuts al pal de les locals i el despertar d’Elena Ruiz i Maria Palacio, deixaven en dos minuts el marcador 7-6, amb un Palma que no podia estar quiet i que començava a veure com el Sant Andreu trobava els forats. Martina Terré parava un segon penal en el moment crític, però no aturava el tercer.

Celebració del títol de lliga. Autor: D. Jiménez
Celebració del títol de lliga. Autor: D. Jiménez

A falta de dos minuts, les visitants retallaven distàncies i només un gol tornava a separar ambdós equips. Màxima igualtat i un intercanvi de cops digne d’una final de lliga. El Club defensava el darrer atac andreuenc i recuperava el tron de la lliga. Esclat d’èxtasi de tot l’equip amb un David Palma que també ho celebrava.

Fi d’un cicle

Rentat de cara el que hi haurà a Can Llong pel que fa al femení. Tarda d’acomiadaments. Es preveu una fuga de jugadores per la propera temporada. Emotiu last dance de Mati Ortiz, que penjarà el casquet amb un palmarès envejable: 17 lligues, set Champions i una vitrina repleta de més trofeus, culminen una trajectòria espectacular. Així també deixarà l’equip Bea Ortiz, millor jugadora del món de l’any 2024 i també amb un palmarès impecable, marxarà al Ferencvàros hongarès.

Mati Ortiz, aixecada per les seves companyes. Autor: D. Jiménez
Mati Ortiz, aixecada per les seves companyes. Autor: D. Jiménez

D’altra banda, forces jugadores deixaran l’equip per la propera temporada. Marxaran Giustini, Keszthelyi, les americanes Prentice i Steffens, a banda de ‘Ru’ Tarrago. Paula Leitón també podria estar en dubte per a la propera campanya. Així doncs, estiu mogut i equip nou el que li espera a David Palma, previ a la tornada de Judit Forca, que ja ha estat mare, i Maica Garcia, en la recta final del seu embaràs.

FITXA TÈCNICA:

Astralpool CN Sabadell: Aarts, M. Ortiz, Leiton (2), B. Ortiz, Van de Kraats (2), Casado, Giustini (1), Tarrago, Carrasco, Keszthelyi (1), Jurado, González (2), Carrasco
CN Sant Andreu: Trojan, Anton, Schuijt (1), A. Ruiz (2), Farre, Perez, Cordobés, Muñoz, Crespi (1), E. Ruiz (2), Palacio (1), Camus, Terre
Parcials: 1-2, 3-1, 3-1, 1-3

Deixeu un comentari