ISabadell.cat
Sabadell recorda Lluís Companys en el 85è aniversari del seu afusellament

Sentit homenatge a Lluís Companys en el 85è aniversari del seu afusellament. Sabadell ha recordat amb una ofrena floral la figura de qui va ser president de la Generalitat de Catalunya des del 1934 fins al 1940, quan les forces franquistes van acabar amb la seva vida al castell de Montjuïc, aleshores utilitzat com a presó. L’acte ha tingut lloc aquest dimecres a la masia de Can Rull, on hi ha un monòlit en la seva memòria.

L’esdeveniment ha comptat amb la presència de representants dels grups municipals del PSC, ERC, la Crida per Sabadell, Junts, En Comú Podem i el regidor no adscrit Gabriel Fernàndez. Com és tradició, membres d’entitats i partits polítics han fet una ofrena i han cantat Els Segadors. Abans, però, els parlaments institucionals han posat en valor el llegat de Lluís Companys, molt vinculat a la ciutat.

Companys i Sabadell

Companys ha passat a la història com el president de la Generalitat durant el tram final de la Segona República, la Guerra Civil i els primers mesos de la dictadura de Franco. Però el seu lligam amb Sabadell es remunta a 1920, quan va ser escollit diputat per la ciutat tot ocupant l’escó vacant per l’assassinat del republicà Francesc Layret, mort un any abans a mans de pistolers.

Segons han destacat els responsables del memorial, el proper any hi haurà canvis importants: Òmnium Cultural es farà càrrec de l’organització del memorial, tot integrant dins de l’entitat la plataforma ciutadana que durant 14 anys ha treballat per recordar i aprofundir el coneixement sobre Companys i el seu vincle amb Sabadell.

Foto de portada: un moment de l’homenatge. Autor: Ajuntament / cedida

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa