Nou cap de setmana, el darrer de la primavera, i molt marcat per la cloenda del Festival Observa i el concert de Sergio Dalma aquest dissabte. A banda, hi haurà dues festes majors (Can Rull i Merinals) i els Castellers de Sabadell preparen la seva diada del 30è aniversari.
Aquest és un resum de les activitats d’oci i cultura d’aquest cap de setmana.
Tot el cap de setmana: festa major de Can Rull
Les festes de barri continuen una setmana més animant l’agenda cultural de la ciutat. Entre divendres i diumenge, l’Associació de Veïns de Can Rull ha preparat un programa d’activitats adreçat principalment al públic familiar. La festa començarà divendres a les 18 hores amb el tradicional pregó, a càrrec d’Higinio Giraldo, de l’Agrupación Andaluza de San Sebastián de los Ballesteros.
La proposta més esperada torna a ser la multitudinària paella popular (diumenge 14:30), que cada any aplega centenar de veïns i veïnes. Altres activitats destacades són la tabalada (divendres 19:00), l’exhibició de country (dissabte 18:00), la matinal infantil (diumenge 10:00) o l’obra de teatre Teràpia d’humor (diumenge 12:00). Un dels moments més especials serà l’entrega dels trofeus a les persones més grans del barri i veïns importants, diumenge al vespre.
Festa major a Merinals-Can Gambús
El barri dels Merinals també celebra aquest cap de setmana la seva Festa Major. Comença aquest divendres a la tarda, amb festa infantil, coets i passacarrers. A la nit, pregó i música al Pla de l’Amor. Dissabte hi haurà esport, ball popular i música a la nit amb la Banda Municipal de Música. I diumenge matinal esportiva de petanca, festa holi, paella popular (14 hores) i ball.
Les havaneres i el rom cremat i l’actuació de les Forques de Can Deu i els focs articials posaran el punt i final a la Festa Major d’aquest any.
Divendres (19 hores): Urban Fest
En el marc del festival Observa, aquest divendres arriba a l’amfiteatre del Parc Catalunya la primera edició de l’Urban Fest, un concert de música urbana que comptarà amb una exhibició de freestyle de dos dels ‘galls’ més coneguts del país, Blon i Hander, amb l’emergent Míriam Vinyals com a speaker. Segons va avançar l’organització, el públic assistent tindrà l’oportunitat de conèixer els artistes i fer-se fotos amb ells.
El menú de la jornada el completen les cantants Angie Cornie i Alizze Wizz, que interpretaran el seu repertori musical en directe. Tot i les entrades són gratuïtes, cal reservar-les abans telemàticament.
Divendres (20.30 hores): Monòlegs a la fresca, dins el festival Cebascènic
Monòlegs a la Fresca és un show de monòlegs còmics d’stand up inclòs al Parapariures, el Festival de Comèdia de Sabadell i al Cebascènic, Teatre i Monòlegs a la Primavera del Casal Pere Quart. És el mateix format al que ens tenen acostumats Parapapà en els seus shows, però aquesta vegada al Pati del Casal Pere Quart. Cada còmic escriu el seu propi text pel que ens poden trobar diferents estils d’humor (blanc, negre, grotesc, sarcàstic) en un mateix dia. Les entrades costen 12 euros. El show comença a les 20.30 hores. La proposta va tenir una primera edició el passat divendres 7 de juny.
Dissabte (20 hores): Sergio Dalma a l’Observa
El cantant sabadellenc torna a l’amfiteatre del Parc Catalunya com el cap de cartell del festival Observa. Serà el primer concert de Dalma amb el format de gira d’estiu a l’aire lliure després d’un seguit d’actuacions més íntimes. A la primera part del concert tindrà molta importància el seu darrer disc, Sonríe porque estás en la foto, mentre que a la segona es repassaran alguns dels clàssics més destacats de la seva dilatada trajectòria, amb especial atenció a la seva trilogia italiana, Via Dalma. Les entrades tenen preus a partir de 40 euros.
Diumenge (10 hores): Sabadell Corre pels Nens i les Nenes
La setena edició de la cursa solidària tindrà lloc aquest diumenge al matí. Es tracta d’un recorregut assequible per al públic general (4,2 quilòmetres) que tindrà el seu tret de sortida al lateral de la Gran Via, just al davant de l’hospital Taulí. A més de la prova atlètica, la jornada comptarà amb diferents activitats familiars a l’entorn del parc Taulí. Els beneficis d’aquesta edició aniran destinats a la renovació i habilitació de l’espai neonatal de l’hospital sabadellenc.
Diumenge (12 hores): 30è Diada dels Castellers de Sabadell
Els Saballuts celebren aquest diumenge la seva 30ª Diada Castellera. L’actuació començarà a les 12 del migdia a la plaça Sant Roc. Els camises verdes estaran acompanyats dels castellers de Barcelona, els Castellers de Berga i la Muixeranga d’Algemesí, Patrimoni de la Humanitat i que visita per primer cop Sabadell.
La festa dels 30 anys tindrà una prèvia dissabte, amb un rocòdrom. A la tarda, se celebrarà la Diada de Vigílies, amb la Muixeranga d’Algemesí i els Castellers de Badalona, a la plaça Doctor Robert, a les 17h. A la nit hi haurà un concert de la Masovera (20h) i discjòquei (22h).
Diumenge (de 12 a 23 hores): cloenda electrònica de l’Observa
La tercera edició del festival Observa posarà el seu punt i final diumenge amb una nova marató festiva de música electrònica: el Diferent Electronic Fest. Comença a les 12 del migdia i acaba a les 23 hores.
Foto portada: Sergio Dalma, en el concert de l’Auditori del Fòrum el 3 de març de 2024. Autor: ACN.