iSabadell.cat
L’Audiència de València absol Albert Pla per dir que “mataria els de Podemos”

El cantautor sabadellenc Albert Pla ha estat absolt per l’Audiència Provincial de València d’una falta d’amenaces per dir en una entrevista que “mataries els de Podemos i les plataformes ciutadanes”. Pla va ser condemnat inicialment a una multa de cent euros.

En primera instància Pla va ser condemnat per una falta d’amenaces però ara ha resultat absolut pel tribunal provincial, que defineix les afirmacions del cantautor de Sabadell com mancades de “serietat, fermesa i determinació”. Segons informa l’agència Efe, la sentència revoca la decisió del jutjat d’instrucció número 4 de València, que va condemnar a Pla per dir que “mataries els de Podemos i les plataformes ciutadanes”, afegint que “encara no porten escorta, és millor acabar ara” (més info: ‘Condemnen Albert Pla per dir que “mataries els de Podemos”).

Un advocat de València va portar les paraules de Pla davant la Fiscalia. En el seu moment, Pla va argumentar que va fer una entrevista però que mai va pronunciar aquelles paraules. Tot i així, malgrat la difusió de l’entrevista, no va demanar cap rectificació.

Un cop coneguda la sentència en primera instància, Pla va apel·lar perquè les afirmacions no tenien caràcter “d’anunci seriós, ferm, real i perseverant”, tal i com la jurisprudència exigeix. Finalment, l’Audiència creu que per l’activitat professional del cantautor, les paraules “no revesteixen de serietat per a constituir un il·lícit penal. Per tot plegat, estimen el recurs de Pla. Per la seva banda, l’advocat del cantautor, Martí Cànaves, ha criticat davant Efe “l’afany de notorietat del denunciant, que no pertanyia ni a Podemos ni a cap altre plataforma ciutadana”. “A algú li va interessar que un judici de faltes sortís als mitjans”, finalitza Cànaves.

Foto portada: una imatge de Pla, en un concert.

 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa