“Ens hem obcecat massa en la titularitat de la caserna de la Guàrdia Civil”, assegura Marta Farrés. “Si al final la titularitat no és de l’Ajuntament però es fa servir una forma jurídica perquè el Taulí pugui posar les consultes externes, ja ens funciona”. Canvi d’enfoc -de “prisma”, ha dit Farrés- en el litigi amb l’Estat per la caserna de la Guàrdia Civil, pendent d’un contenciós. L’Ajuntament acceptarà qualsevol solució que passi per portar les consultes externes del Parc Taulí al marge de qui en sigui el titular o propietari.
El litigi amb l’Estat ve de lluny i no ve al cas aprofundir-hi aquí i ara. La caserna de la Guàrdia Civil és de la ciutat, insisteix Farrés. El cas està judicialitzat i al contenciós. “Va fent el seu curs, algun dia hi haurà sentència però no sé on som exactament”, ha reconegut. Però a l’espera de sentència, Farrés prefereix centrar-se en l’ús i obre la porta a deixar estar la titularitat sempre i quan l’edifici acabi albergant les consultes externes del Taulí, que és la seva proposta.
Així ho ha dit en la tradicional trobada amb els mitjans de comunicació abans de Nadal.
“No ens preocupa tant el propietari de la caserna, sinó l’actuació que es vol fer, que les consultes del Taulí vagin allà. Si al final la titularitat no és de l’Ajuntament però es fa servir una forma jurídica perquè el Taulí pugui posar les consultes externes, ja ens funciona”.
En aquest sentit, Farrés ha apuntat converses “intenses que esperem que donin fruits” amb l’Estat i també amb el govern de la Generalitat per encaminar-se cap a una solució al marge del litigi judicial. “No em vull preocupar tant de qui és el propietari sinó de que siguin les consultes externes, perquè l’hospital ha de seguir creixent”, ha assegurat.
Foto portada: exterior de la caserna, al carrer de Vilarrubias. Autor: I.V.