La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha anunciat aquest dimecres que el Consell de Ministres de la setmana vinent aprovarà encomanes de gestió per 710 milions d’euros per finançar diverses actuacions. Entre les que toquen a Sabadell, la B-40 o Ronda Nord Sabadell-Terrassa.
Tal com ha detallat després de reunir-se a Madrid amb el ministre de Transports, Óscar Puente, es desbloquejaran inversions “importants” com la millora de 16 accessos a l’AP-2 i l’AP-7. Paneque també ha tractat amb el ministre el calendari pel traspàs de Rodalies, que començarà amb l’elaboració d’una proposta d’estatuts per la nova empresa mixta Estat-Generalitat abans d’acabar l’any i les converses sobre la gestió conjunta de les infraestructures de l’R1.
Segons ha indicat el ministeri, els convenis que aprovarà el govern espanyol seran, concretament, per a la millora de la connectivitat de l’AP-2 i AP-7, de la funcionalitat de l’Eix Pirinenc (N-260) i per a la construcció de la Ronda Nord, que donarà continuïtat al corredor de la B-40 entre Terrassa i Sabadell.
“Aquesta nova etapa ha començat amb molt bon peu i això serà molt beneficiós per a Catalunya i per al conjunt d’Espanya. La reunió ha estat molt completa, dona un balanç molt satisfactori i anuncia la continuïtat a la feina que durem a terme en els mesos vinents”, ha assegurat el ministre de Transports en un comunicat.
La Ronda Nord Sabadell-Terrassa permetrà connectar Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès a partir de la proposta del Pla Específic de Mobilitat del Vallès. En aquest cas, la inversió prevista és de 200 milions d’euros. La Generalitat impulsarà i redactarà els projectes i estudis necessaris i licitarà i executarà les obres corresponents. Per part seva, l’Estat aportarà a la Generalitat els fons corresponents per finançar les actuacions, mitjançant transferències anuals.
“Estem molt satisfets, era un conveni que portava molts mesos aturat. Fa molt temps que estem reivindicant aquesta infraestructura perquè és bona per a la ciutat, pel Vallès i hi ha acord pel territori. Ens posem a disposició tant del Ministeri com de la Generalitat per poder parlar ja de possibles traçats i calendaris”, ha declarat, per la seva banda, l’alcaldessa Marta Farrés.
En el cas del Conveni de l’AP-7 i l’AP-2 preveu la construcció de set nous enllaços i la millora dels existents, amb una inversió de 250 milions d’euros per afavorir l’accessibilitat i la mobilitat en aquests corredors. Els projectes ja estan en redacció.
Foto portada: confluència entre l’avinguda de Matadepera i el carrer de les Palmeres, per on hauria de passar la Ronda Nord de Sabadell, tram local de la B-40. Autor: ACN.