Sabadell En Comú Podem, en consonància amb l’associació de pensionistes ASJUBI40, presenten a la Junta de Portaveus una moció per demanar acabar amb les penalitzacions per les jubilacions anticipades. Tal com ha recalcat el portaveu Joan Mena, a la ciutat se’n veurien beneficiades uns 5.000 veïns i veïnes.
Les penalitzacions, que es van implementar l’any 2008, depenen dels anys cotitzats i de l’edat de jubilació. Actualment, l’edat de jubilació està fixada als 66 anys i 10 mesos, i les penalitzacions poden oscil·lar d’entre el 3,25 per cent i el 21 per cent, un fet “injust”, al parer del portaveu de la formació: “cotitzar 40 anys i jubilar-te anticipadament és una de les majors injustícies actuals a Espanya”.
A més, Joan Mena defensa que molta gent decideix acollir-se a la jubilació anticipada per motius de salut o d’un acord amb l’empresa. Es tracta d’una situació que afecta molta gent i que ja està sobre la taula del Congrés, segons ha assegurat el partit: “aquesta moció s’ha presentat al Congrés a través d’una PNL”.
Per un altre costat, la coordinadora de l’associació a Catalunya, Laura Allué ha remarcat que és una situació injusta: “amb l’última crisi molta gent entre 50 i 60 anys es va veure obligada a jubilar-se anticipadament. Hi ha gent amb reduccions de fins un 30 per cent encara que ha cotitzat 40 anys. Això és injust en un país que presumeix d’estat del benestar”, conclou.
