Foto portada: la B-40, al seu pas per Terrassa.

ERC s’obre ara a “estudiar” la Ronda Nord Sabadell – Terrassa per desencallar els pressupostos

ERC ha obert la porta a contemplar l’opció de la Ronda Nord Sabadell – Terrassa, una de les demandes del PSC en la negociació pressupostària, per desencallar les converses. Els republicans han registrat esmenes a una moció dels socialistes sobre infraestructures que s’ha de debatre al ple del Parlament d’aquesta setmana. El text proposa “estudiar totes les propostes de millora viària possibles, incloent-hi la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell, Castellar i la C-58”. Fonts del Govern asseguren que és “un pas important” per intentar “desbloquejar” la negociació.

Segons ERC aquestes esmenes són per “mirar de trobar el punt que condueixi a l’ampli consens polític i també territorial” en la mobilitat al Vallès, “a partir de totes les opcions possibles, sense excloure’n ni imposar-ne cap”.

“Pas important” en les negociacions

Des del Govern asseguren que aquest moviment és “un pas important” per desbloquejar una negociació “enquistada” i destaquen que fins ara en cap proposta de l’executiu s’havia arribat a contemplar la Ronda Nord com a opció.

De fet, en la darrera proposta que van fer arribar als socialistes no s’hi parlava de la B-40. Fonts del Govern expliquen que s’hi proposava un Pacte Nacional d’Infraestructures per tractar diverses qüestions, i que una d’aquestes fos la mobilitat del Vallès. L’executiu va enviar aquesta proposta al PSC el dilluns passat, 16 de gener, i no va arribar a obtenir resposta.

El Govern afirma que la B-40 és “l’únic escull” que ara mateix està bloquejant l’acord de pressupostos. Per la seva banda, el PSC ho nega i subratlla que “no hi ha un sol punt” de desacord.

Esmenes d’ERC al PSC

A banda de la Ronda Nord els republicans fan altres apunts al text dels socialistes. Un altre punt de la moció dels socialistes demanava encarregar els estudis informatius de factibilitat per l’arribada de la línia S2 a Castellar del Vallès de FGC, així com el desdoblament de la R6 fins a Igualada i la R5 fins a Manresa. En les seves esmenes els republicans proposen que aquestes accions es facin un cop s’aprovin els pressupostos de la Generalitat per al 2023.

Foto portada: la B-40, al seu pas per Terrassa. Amb la Ronda Nord Sabadell – Terrassa, la B-40 connectaria amb el final de la Ronda Oest de Sabadell, prop de la carretera de Matadepera.