iSabadell.cat
Farrés se sotmetrà a una nova ‘sessió de control’ del Cercle d’Entitats

El Cercle d’Entitats celebrarà aquest dijous la seva trobada anual amb l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés. L’acte tindrà lloc a les sis de la tarda al Gremi de Fabricants i es planteja com un espai de rendició de comptes entre el govern municipal i el teixit associatiu de la ciutat. L’objectiu principal serà avaluar el grau de compliment dels compromisos que la batllessa va assumir l’any 2023 i conèixer quines actuacions s’han desenvolupat des d’aleshores.

L’esdeveniment s’ha consolidat en els darrers anys com una mena de “sessió de control” en què les entitats tenen l’oportunitat de formular preguntes, expressar inquietuds i demanar explicacions sobre temes que afecten la ciutat. En edicions anteriors, es van posar sobre la taula qüestions estratègiques com les polítiques d’habitatge, l’increment d’impostos o la modificació d’usos de les parcel·les industrials situades a l’entorn del riu Ripoll, entre altres assumptes.

Preocupació per l’habitatge i el “mur digital”

A banda de la trobada amb l’alcaldessa, el Cercle d’Entitats ha anunciat la posada en marxa de grups de treball específics per abordar dos aspectes que preocupen les associacions que formen part del conglomerat, segons es desprèn de les darreres enquestes internes. Es tracta de l’accés a l’habitatge i de les dificultats a l’hora de fer tràmits amb l’administració (la famosa “escletxa digital” que, lamenten, està esdevenint “un mur”).

Per aprofundir en aquests temes, es faran diverses jornades amb la participació d’experts i representants de les entitats. D’aquesta manera, tal com han explicat Manuel Navas i Josep Masip, presidents de la FAV i el Panathlon Club respectivament, s’analitzaran les causes del problema, es recolliran propostes de millora i s’elaboraran unes conclusions que es traslladaran posteriorment al govern municipal i a la resta de grups amb representació a l’Ajuntament.

Més de 140 entitats

El Cercle d’Entitats engloba 145 organitzacions dels àmbits social, cultural, esportiu i econòmic. En aquest sentit, el president de CIPO, Joan Madaula, ha destacat que cada vegada més entitats se sumen a la iniciativa. Les adhesions més recents han estat el Fòrum Creatiu de Sabadell, la Fundació Som Suport, la Fundació Cívica Oreneta del Vallès, la Fundació Formació i Treball, la Cambra de la Propietat Urbana de Sabadell i Comarca, Col·leccionistes Grup Sabadell, la FECUS i el Club Baseball Vallès.

Comparteix

Icona de pantalla completa