Balanç dels tres anys d’alcaldia de Marta Farrés a Ca n’Oriac acompanyada de la número 2 del PSOE, Adriana Lastra. Unes 200 persones s’han congregat en un acte amb aroma de precampanya, tot just en la jornada de reflexió a Andalusia. Salvador Illa ha demanat els militants socialistes amb família a Andalusia que facin un darrer esforç telefònic de cara a les votacions. En plana sabadellenca, Farrés ha mostrat la seva satisfacció amb els seus primers tres anys: “Ningú ens donarà lliçons. Ho hem fet bé i en un context molt complicat”, ha assegurat. Per la seva part, la número 2 del PSOE, Adriana Lastra, ha assegurat que “quatre anys després de recuperar la Moncloa, hem de dir que ha valgut la pena i com deia Alfonso Guerra a aquest país no el coneix ni la mare que el va parir”.
Protagonisme compartit entre Marta Farrés i Adriana Lastra a la plaça del Pi de Ca n’Oriac. Molt més dinàmica, això sí, l’alcaldessa, més pausada la diputada. Després s’hi ha sumat Salvador Illa, primer secretari socialista, seriós. Hi han assistit unes 200 persones i s’hi han acabat sumant un centenar més. Falta tot just un any per a les municipals: “Als que ara comencen a fer campanya els dic que van tres anys tard. El partit no es guanya en l’últim minut. Alguns volen glòria sense combat i ara alguns ens volen dir el que s’ha de fer. Que no pateixin. Sabem el que s’ha de fer. I tenim projectes per 20 anys més. No ens aturarem. I jo seguiré”.

En el primer míting socialista en molts mesos a causa de la pandèmia, Farrés ha fet balanç dels tres anys del seu govern. Ha fet pujar els companys del PSC a l’inici de l’acte, agraint-los la seva dedicació, amb menció especial a Carles de Rosa, regidor de Cultura, i a Manuel Robles, el regidor d’Educació però sobretot dels barris del nord.
“Quan vam arribar, teníem por de fallar. Però teníem clar que volíem tres coses. Fer coses petites: el banc, l’arbre, el fanal. Altres coses que calia canviar: places, racons de la ciutat com la plaça de la Fuensanta, el pavelló dels Merinals… I en tercer lloc: coses estratègiques: el Taulí, on l’any vinent s’invertiran 65 milions d’euros perquè ens mereixem una atenció de qualitat. L’anterior govern havia fet un acord on posava quatre milions i la Generalitat, que té la competència, ni un euro. Vam dir que era un mal acord, l’hem lluitat i ho hem aconseguit. Com hem aconseguit la residència. És el nostre ADN: lluitar amb la gent i per la gent. Nosaltres no anem als barris com alguns diuen que fan, nosaltres som de barri. Mentre alguns no saben ni la línia d’autobús que porta a Ca n’Oriac nosaltres coneixem totes les cantonades de la ciutat. Com es poden presentar a governar la ciutat si no la coneixen? El dia que algú del meu govern digui ‘uf quina mandra’ quan li expliquin un problema, aquest dia hem de marxar. Però aquest dia no arribarà. Això no passarà. Seguirem lluitant per la ciutat. Tenim idees i moltes ganes. Tenim idees per 20 anys més”. Farrés ha insistit: “alguns es presenten ara com a candidats. Nosaltres no tenim pressa. Qui vol tenir un candidat quan té una alcaldessa?”.
Ja donant gairebé pas a Lastra, Farrés ha definit com un “honor” ser la primera alcaldessa de Sabadell i ha tingut paraules d’admiració (“elles van obrir el camí”) cap a les dirigents municipals que van intentar-ho fossin del partit que fossin. “Hem vingut a trencar el sostre de vidre i estem aquí per quedar-nos”, ha insistit.
Lastra, estil Alfonso Guerra
Per la seva part, Lastra ha repassat els quatre anys de govern de Pedro Sánchez després del pas de la “derechona” per la Moncloa. Ha tret pit de la reforma laboral, del suport a les víctimes de violència de gènere o de la pujada del salari mínim de 735 a 1.000 euros. Ha carregat les tintes contra la dreta, però també ha recordat que ERC va votar en contra de la reforma laboral.
“De la dreta t’ho esperaves però d’Esquerra Republicana no. Se’ls hauria de caure la cara de vergonya per votar en contra de la reforma laboral que ha estabilitzat llocs de treball”, ha insistit.
També ha acusat de “no tenir vergonya” a la dreta per votar en contra de l’estat d’alarma durant la primera onada. “Van posar en risc milions de vides humanes”, diu. Per la seva part, el primer secretari del PSC, Salvador Illa, ha insistit en la política seriosa amb cop de colze al president de la Generalitat, Pere Aragonès, a compte de la B-40.
“Si algun dia soc president de la Generalitat, mai plantaré Sabadell ni Terrassa. És molt lleig que vingui la ministra amb l’alcaldessa de Sabadell, amb el de Terrassa, que signin un conveni, que el govern espanyol doni diners al de la Generalitat per fer una obra consensuada i que per raons partidistes no acudeixin a la reunió. Però això què és? Tant queixar-se, ara que donen els diners per fer una obra que porta 40 anys encallada, la posen en la llista i ara no venen? És deixar plantada la ciutadania. Això mai no ho faré”, ha insistit Illa.
El cap de l’oposició a Catalunya ha assegurat també que Aragonès hauria d’haver-se quedat a Catalunya aquest divendres, amb una situació complexa a nivell d’incendis, i posposar una reunió de partit a Ginebra (Suïssa).
L’acte ha comptat amb la presència de dirigents com el diputat Paco Aranda, el diputat al Parlament Pol Gibert o els alcaldes de Barberà, Xavier Garcés, o Polinyà, Javi Silva.
Foto portada: Farrés i Lastra, aquest dissabte a la plaça del Pi. Autor: J.d.A.
