La portaveu d’Esquerra Unida i Alternativa a l’Ajuntament, Marisol Martínez, serà la cap de llista de la candidatura Guanyem Sabadell, que impulsa amb altres ciutadans.
Segons un comunicat de la formació, la decisió s’ha pres per unanimitat de les persones adherides a la plataforma. Asseguren que s’han posat d’acord totes les persones que formen part dels grups de treball i dels adherits en les darreres setmanes. S’han decidit els quatre primers noms. Martínez serà la cap de llista. El coordinador del grup municipal d’EUiA, Miquel Soler, serà el número 2. La sindicalista Esther Lopera serà número 3 i el promotor cultural Tony Domenech serà el número 4. La resta de noms, fins el 27, es donaran a conéixer la setmana vinent.
Martínez, coordinadora local d’EUiA i regidora des de l’any 2007 (primer des d’ICV-EUIA i després en solitari per EUiA) ha assegurat que configurar Guanyem Sabadell “està resultant una tasca apassionant”.
Hem confluït a la candidatura persones que militen en partits diversos i en entitats molt diferents. Persones que volem canviar aquest Sabadell i transformar-lo en una ciutat més participativa, transparent, organitzada i respectuosa amb les persones, els animals i el medi ambient”.
Els promotors diuen que la candidatura neix “veritablement des de la suma i des de baix”. El grup municipal d’EUiA, liderat per Martínez i Soler, es van desvincular de l’opció escollida per la direcció nacional d’EUiA, que era confluir amb ICV i altres formacions, especialment a tenor de la derrota de Martínez en les primàries internes d’EUiA, que va guanyar Edu Navarro (número 3 de la llista d’Unitat pel Canvi a Sabadell).
Sopa de siglas, sopa de siglas y mucha indigestión es lo que le espera al pobre elector de izquierdas con todos estos grupúsculos. Tanto y tanta cabeza de ratón y tan poca seriedad. Para esto LISTAS ABIERTAS y que cualquier ciudadano pueda presentarse libremente para regidor sin necesidad de partidos políticos, los 27 mejor votados en facebook esos regidores, que estamos en la era de la informática, que la democracia puede ser directa, que el voto en papel y los partidos son cosa del siglo 19. Eso sí que renovaría el escenario político en Sabadell y se acabaría con casos como los de esta señora (que no se despega de la silla ni con agua caliente).
Siento verdadera pena. Con un PSC muy tocado, a su izquierda reina la división. El desánimo entre los electores afines que ello suscite, el mínimo del 5% para que una candidatura obtenga concejales y la suma de restos de varias candidaturas me temo que hará el resto. Si CiU se pone en cabeza sóla, o junto a aliados que hasta entonces no lo dirán supera a PSC, bastará una llamada contra el pasado reciente impresentable y las abstenciones de otros para dar un vuelco en los equilibrios sociales de la SBD desde 1979. Cuando ese ayuntamiento conservador envuelto en la estelada deje abandonados los servicios en los barrios será tarde… en Valencia o Madrid alcanzaron la vara y la han mantenido durante décadas
pobres barris, com que fins ara han estat obilidats oi? el que ha estat oblidat és el bressol de la ciutat el centre
Vaya!, no me lo esperaba…
Si consigue acta de concejala (que lo dudo) lo único que habrá hecho es daño a lo que dice defender: la izquierda. Ella ha sido el tapón que ha hecho estallar desuniones, escisiones, abandonos, etc. en su afán desmedido de agarrarse a la poltrona. Y dentro de 4 años estará olvidada de todos. Pero el daño ya será irreversible.
¡Lo que llega a hacer la avaricia!
Saludos a la peña
Esta candidatura es la marca blanca del Ayuso. No sacaran ningún regidor, Marisol no tendrá silla en la sala de plenos, pero hará perder votos a sus amigos de icverdsizquierdaunidaialgunodepodemos y por tanto ayudará a psc y eso se lo comenpasaran de alguna manera. Al tiempo.
Per cert, la tal Ester Lopera no anava a les llistes de Unitat x canvi?
es pot anar en dues llistes?
o és que aquí ha aconsseguit un puestu més alt?
jo no entenc res de l’esquerra d’aquesta ciutat. Estem comdemnats a un govern on la cosa estigui entre psc, erc i ciu.
Hola Adrián.
Per evitar confusions (ja va passar una altra vegada), hem de dir que hi ha dues Ester Lopera. Una, molt coneguda a l’entorn de Can Deu i funcionària municipal, sindicalista de CC.OO, que dóna suport a Unitat pel Canvi. I una segona Esther Lopera, també sindicalista, que dóna suport a Guanyem Sabadell.
Com diu l’exPsuquero, aquestes eleccions seran un debat entre dues opcions, d’una banda el vell “bustisme” encapçalat per l’Ayuso i de l’altra la renovació i neteja de tots els vicis del PSC encapçalat per Carles Rossinyol. Tots els altres partits, partidets, grupuscles i colles d’amics tindran feina per aconseguir un seient a l’ajuntament. Els sabadellencs tenen la paraula i faran molt be en escollir entre aquestes dues alternatives, quina pot ser la que aconsegueixi recuperar per Sabadell la posició capdavantera del Vallès que havia tingut molts anys enrere, recordeu allò de “Centre pilot de l’esport espanyol” , “La Manchester catalana” o també “Primer centre tèxtil-llaner del país”.
Buena cosa!!! La gente de podemos de verdad nos estamos organizando para votar a esta candidatura en vez de a esos que se dicen llamar Unitat x el cambio y lo único que han unido son los trepas de Icv, los pelotas de la dirección nacional de euia y los arribistas de la dirección de podemos sabadell.
Esta es la única candidatura ciudadana que representa a los barrios. La CRIDA representa muy bien a los intelectuales de izquierdas del centro y de gracia y Guanyem a los obreros de los barrios. Ojalá estas dos candidaturas tengan un excelente resultado.
Un arma de destruccion masiva. Esto es esta señora, más nociva que unas vacaciones en chernobil.
Por lo menos esta señora ha tenido la valentia de decir basta ya!! aqui se hace lo que deciden la gente de sabadell, no un grupito desde barcelona dirigiendo el cotarro, no es que le tenga mucha simpatia, pero yo huviera hecho lo mismo en su lugar, la lastima es que Carme Garcia no haya hecho lo mismo.
No Paco, no, esta señora lo que hace es mirar por sus garbanzos, lo demás es pura anecdota.
Cada uno puede opinar lo que quiera, pero la unica verdad es que Marisol tiene el aval por unanimidad de todos los integrantes de esta candidatura, que por cierto cada vez son mas. Yo lo que veo es una candidatura con fuerza, ilusion y que cada vez engancha mas por su buen hacer y su honestidad con las personas y las organizaciones. No es casualidad que gente ecologista, animalista, republicana, sindicalista y del ambito cultural se este animando a colaborar en este proyecto de ciudad. Algo bueno habra hecho durante la ultima legislatura cuando tanta gente le reconoce su trabajo votandole por unanimidad.
Y se armó la Marimorena.