Martínez Bravo, Marta Farrés i Ferran Rodríguez. via X.

Martínez Bravo (Drets Socials): “La majoria dels joves extutelats estan treballant o estudiant”

La consellera de Drets Socials i Inclusió, Mònica Martínez Bravo, ha fet aquest divendres la seva primera visita institucional a Sabadell per reunir-se amb la FEPA, la federació d’entitats per a l’emancipació juvenil. En el marc de la trobada, ha visitat les instal·lacions de la Fundació EVEHO i el seu projecte Generamés, que te com a objectiu facilitar la inserció laboral de joves en situació de vulnerabilitat en el sector de les energies renovables.

En declaracions a la premsa, Martínez Bravo ha remarcat la importància d’oferir oportunitats als joves més enllà de possibles ajudes o subvencions. “Des de l’estat del benestar donem un suport puntual als joves perquè millorin la seva inserció laboral i puguin dur a terme el seu projecte de vida a Catalunya”, ha declarat. En aquest sentit, ha fet referència a la crispació social generada al voltant de la immigració.

“És important posar en valor aquests projectes en un context on el debat sobre migracions està molt esbiaixat cap a notícies falses, cap a agafar relats anecdòtics i generalitzar-los sovint quan són notícies negatives. La immensa majoria d’aquests joves estan treballant i estan estudiant”, ha argumentat.

La consellera ha citat les dades de la FEPA, que apunten que el 88 per cent dels joves extutelats a Catalunya s’estan formant o ja tenen feina. “Un enorme valor per a la nostra societat i la nostra economia”, assegura. En la mateixa línia, Ferran Rodríguez, president de la federació, ha recordat que “l’emancipació juvenil és un problema importantíssim avui en dia, doncs imagineu-vos per als joves que no tenen família i que els hi estem demanant que amb 21 anys estiguin emancipats”.

Foto de portada: Martínez Bravo i Marta Farrés, aquest matí. Autor: Jordi M.

Deixeu un comentari