iSabadell.cat
Concentració de protesta de Sabadell Lliure de Corrupció

La plataforma Sabadell Lliure de Corrupció convoca aquest dimecres a les 19 hores una concentració de protesta davant l’ajuntament de Sabadell, justament un any després de l’esclat del cas Mercuri. Consideren que és “l’episodi més vergonyós que la ciutat de Sabadell ha viscut des de l’inici de la democràcia”.

La plataforma, de la que en formen part formacions polítiques com ICV, Entesa, EUiA, ERC, la CUP i diversos moviments socials de l’esquerra sabadellenca, considera que el cas Mercuri ha posat de manifest “una extensa trama de corrupció a l’entorn polític i familiar de l’exalcalde” i ha omplert de “vergonya” la ciutat.

Sabadell Lliure de Corrupció recorda que amb el cas Mercuri han estat imputats diversos càrrecs públics de l’Ajuntament (quatre regidors: Manuel Bustos, Paco Bustos, Joan Manau i l’exregidor Ricard Estrada), tres càrrecs de confiança (Montse Costa, cap d’Alcaldia, Xavier Izquierdo, coordinador d’Espai Públic, i Manuel Somoza, cap d’Urbanisme), així com el cap de la Policia Municipal, Josep Miquel Duran; una funcionària, Elena Galera, i unes 30 persones més, en la seva majoria empresaris. També esmenten el president del Gremi de Constructors i tiet de Manuel Bustos, Melquíades Garrido. FInalment, l’exregidor del PP, Jordi Soriano.

“Poc hem avançat”

La plataforma considera que un any després “poc hem avançat”, perquè Manuel Bustos, Paco Bustos i Joan Manau segueixen com a regidors, el cap de la Policia manté el seu càrrec i Garrido segueix al capdavant del Gremi de Constructors. Consideren aquests fets inadmissibles i convoquen una concentració de protesta a les 19 hores a la plaça Sant Roc. El lema és: ‘Un any de Mercuri: escombrem la corrupció!’. L’acte acabarà amb la lectura del manifest per part de l’actriu Mireia Llunell.

Acusació popular

La plataforma finalment, després de mesos de discussió, s’ha personat com acusació popular al cas Mercuri. Pel que fa a la peça que s’instrueix al Tribunal Superior de Justícia de Barcelona, ja han dipositat els 3.000 euros de fiança que havia demanat el jutge per poder-se personar. La plataforma està ara a l’espera de la decisió de la titular del jutjat d’instrucció número 1 de Sabadell, que instrueix 30 de les 31 peces en que s’ha dividit Mercuri. Caldrà veure quina fiança, si escau, estableix a la Plataforma per a personar-se a la resta del cas.

Foto portada: cassolada contra la corrupció, el mes de març. Autor: David B.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa