-
La plataforma ‘Sabadell lliure de corrupció’ convoca una concentració a les 19 hores de divendres davant el consistori.
-
Asseguren que cal tenir tolerància zero amb la corrupció.
La plataforma ‘Sabadell lliure de corrupció’ convoca per aquest divendres una concentració a partir de les 19 hores a la plaça Sant Roc de Sabadell davant la reincorporació de Manuel Bustos a les seves funcions.
Aquesta plataforma es va crear arran del cas Mercuri i, segons asseguren, està formada per una trentena d’entitats i més de 300 adheritats a títol individual.
El lema de la concentració serà Prou corrupció! Bustos dimissió! La plataforma recorda que l’alcalde de Sabadell està imputat en 9 de les 31 causes en les que s’ha dividit el cas Mercuri per delictes com malversació de fons públics, omissió del deure de perseguir el delicte i per tràfic d’influències.
Recorden que està imputat per fer gestions per una contractació a l’ajuntamentament de Montcada, per afavorir el president del Gremi de Constructors i oncle seu a Sant Pau de Riu-sec, per malversació de fons per càrrecs no justificats a la Federació de Municipis, per retirar multes a familiars o per no denunciar irregularitats a CASSA.
La plataforma ‘Sabadell lliure de corrupció’ creu que cal tenir tolerància zero amb la corrupció.
La CUP demana la convocatòria d’eleccions
En aquest sentit, una de les formacions que forma part d’aquesta plataforma, la Candidatura d’Unitat Popular de Sabadell demana que es dissolgui l’ajuntament de Sabadell i es convoquin noves eleccions. Creuen que seria una sortida a la crisi política provocada pel cas Mercuri. Per dissoldre el consistori, caldria l’acord del Senat i un decret del Consell de Ministres, una solució poc coneguda fins ara. La CUP entèn que aquesta solució permetria “sortir d’aquest atzucac amb un mínim de garanties democràtiques”.
