Carretera de Terrassa. Autor: David B.

Farrés obre la porta a una moratòria per a cotxes antics a la futura ZBE

  • Cs aconsegueix aprovar la seva proposta per mitigar els efectes de la limitació del trànsit a la ZBE.
  • L’alcaldessa avisa que “no podem fer la ZBE sense coordinació amb la resta de municipis”.

En un ple molt marcat per la mobilitat (Pla de Mobilitat, moció sobre els FGC fins Castellar), Ciutadans ha reblat el clau amb una moció sobre la posada en marxa de la Zona de Baixes Emissions, que s’ha d’activar en compliment de la Llei de Canvi Climàtic. En principi al 2023 però a la pràctica no serà abans del 2025. Què passarà a la nostra ciutat?, es pregunten els liberals.

Ja abans de la moció, en referència al Pla de Mobilitat, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha assegurat que calen polítiques supramunicipals de cara a les ZBE. Cada municipi no pot fer la guerra pel seu compte, indica. “En això treballem des de l’Arc Metropolità”. No obstant, el vot favorable del PSC ha estat decisiu per donar llum verda a la moció de Cs, estrictament local.

Què proposaven?

Deixar circular els vehicles que tenen una etiqueta contaminant dins les ZBE “en algunes condicions”. Es tracta de 7.500 vehicles, segons ha revelat el regidor José Luis Fernández. Els que resideixin dins dels límits de la ZBE s’hi podran seguir movent amb una identificació, els que tinguin etiqueta A (benzina abans del 2000 o dièsel abans del 2006) tindran una moratòria de dos anys i els que tenen etiqueta B (benzina abans de 2006 i dièsel abans de 2014) tindran fins a sis anys per adaptar-s’hi. Finalment, els vehicles clàssics podran sortir de casa amb finalitats recreatives i divulgatives.

“La Zona de Baixes Emissions a Barcelona no ha mostrat resultats significatius de reducció de gasos. La Zona de Baixes Emissions de Sabadell serà un bluf perquè té la Gran Via al límit de la futura zona d’aplicació”, considera Fernández.

La regidora de Transició Ecològica, Mar Molina, ha recordat que tenir un cotxe antic acostuma a anar de la mà d’un menor poder adquisitiu i s’ha mostrat a favor de mesures efectives. A les antípodes de Cs, la Crida, qui s’ha mostrat en contra de les moratòries aprovades i demanen accelerar la implantació de la Zona de Baixes Emissions.

Foto portada: la carretera de Barcelona – carretera de Terrassa serà el límit occidental de la futura ZBE, amb la Ronda Ponent, l’eix Zamenhof-Vilarrubias i la Gran Via. Autor: David B.

Comments are closed.