Foto portada: el pont de la carretera de Castellar, el 8 de novembre de 2022. Autor: Izan Vizuete.

El ple demana a la Generalitat que faci arribar els FGC fins Castellar

La Crida per Sabadell ha aconseguit llum verda a la seva moció per demanar a la Generalitat que allargui fins Castellar del Vallès la línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. El projecte va arribar fins l’avantprojecte però va quedar encallat a finals de la dècada del 2000.

La proposta arriba en ple debat sobre la necessitat d’una nova connexió per carretera entre Sabadell i Castellar, la Ronda Nord. I per la connexió entre Sabadell i Terrassa amb un nou ramal, anomenat Ronda Sabadell-Terrassa, per culminar la B-40, projectada per la Generalitat i finançada pel govern de l’Estat. En aquest context, la Crida vol reactivar l’agenda ferroviària, més encara amb la gestió de la conselleria de Territori per part d’Esquerra per primer cop a la història, amb l’exalcalde de la Crida Maties Serracant com assessor del conseller Juli Fernàndez.

“La gent de Castellar té dret a accedir al tren; esperem que es pugui recuperar aquest projecte”, ha insistit Nani Valero, perquè “no tenim marge en el context de l’emergència climàtica per treure cotxes de les carreteres”.

La proposta d’allargar la línia S2 quatre quilòmetres i mig des del Parc del Nord fins a Castellar ha tingut consens i s’ha aprovat amb facilitat al ple. Tothom a favor. El PSC el primer, fins i tot amb delectació (“la moció està molt ben feta i fins i tot m’he mirat dues vegades on estava la trampa”, ha dit el portaveu Pol Gibert, irònic). Més encara quan compromet només a la Generalitat, ja que els FGC són la seva competència directa. No obstant, Gibert ha parlat “d’equilibrar” les diferents formes de mobilitat: “quantes més tinguem, millor”. També amb Rodalies a Can Llong o la Ronda Nord per carretera. És a dir: el trens fins Castellar sí. Però les carreteres, també.

——-PUBLICITAT——-

——-PUBLICITAT——-

“Si volem treure cotxes de les carreteres, apostem primer pel transport públic”, ha dit el portaveu republicà, Gabriel Fernàndez. El cost de l’obra, no obstant, creu que rondaria els 500 milions. Difícil de fer sense aprovar els pressupostos catalans. Ciutadans ha definit com a “oportuna” la proposició, recordant que la Generalitat es va comprometre l’any 2006, fa 16 anys, a portar el tren fins Castellar. “Alguns diuen que són els del ‘sí’. Nosaltres som els del ‘i’. Ferrocarril i Ronda Nord. Votarem a favor”, ha dit Adrián Hernández. El portaveu de Junts, Lluis Matas, també però ha reblat que fins i tot l’ajuntament de Castellar prioritza abans la Ronda Nord que l’arribada del ferrocarril. “És compatible i complementari”, ha argumentat, tot i etzibar que l’alcalde de Castellar assegura que “l’ordre de prioritats està clar”. Primer Ronda Nord, després FGC. Marta Morell ha lamentat que l’aposta ferroviària en els darrers anys s’ha limitat bàsicament a l’Alta Velocitat a Espanya.

Foto portada: el pont de la carretera de Castellar, el 8 de novembre de 2022. Autor: Izan Vizuete.

Comments are closed.