Foto portada: la Gran Via, aquest 7 de novembre de 2022. Autor: Izan Vizuete.

Tret de sortida del Pla de Mobilitat 2023-2029

Un dels documents més rellevants que pot aprovar l’Ajuntament, el Pla de Mobilitat Urbana, ha arribat al ple municipal aquest dimarts. Ha sortit endavant en fase inicial, però sense gran passió. L’oposició, també el soci Junts, ha retret l’executiu que arriba tard i mancat d’ambició. En tot cas, s’obren ara, a les portes de les municipals, uns mesos per concretar mesures i aprovar de forma definitiva el document, que estarà vigent fins l’any 2029.

Segons l’explicació del tinent d’alcaldessa Jesús Rodríguez (PSC) hi ha 10 objectius, 25 línies i una vuitantena de propostes per fer guanyar espai i usuaris als modes de mobilitat col·lectius (bus i ferrocarril) i sostenibles (a peu i en bicicleta). També optimitzar les zones d’aparcament, de càrrega i descàrrega o la seguretat viària. “Tenim 120.000 vehicles a Sabadell i també els hem de donar solucions”, ha insistit Rodríguez.

Farrés hi torna amb la Ronda Nord

Aprofitant el debat, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha tornat a insistir, a ERC, que es repensin el seu plantejament sobre la Ronda Nord (que inclou al seu parer no només la connexió amb Castellar sinó també una nova Ronda Sabadell-Terrassa o B-40):

“No podem parlar de pacificar la ciutat sense un sistema de rondes. Senyors d’ERC: els demano ajuda per fer la Ronda Nord. Hi ha acord al territori per fer el sistema de rondes i connectar amb Castellar i amb Terrassa. A vegades diuen coses que no són certes. Hi ha acord amb Sabadell. Castellar hi està d’acord. Terrassa hi està d’acord. El Ministeri hi està d’acord. Ajudi’ns a situar les rondes com una prioritat estratègica no només de la ciutat sinó del país. I la ronda no és un carril per sentit. L’Eix Macià en té tres per banda per exemple. Siguem seriosos”.

El portaveu d’ERC, Gabriel Fernàndez, ha replicat que l’única proposta amb consens, i de fet l’única prevista pel propi Pla de Mobilitat Urbana que s’ha portat al ple, és la connexió entre el final de la Ronda Oest i la carretera de Castellar amb un carril per sentit, soterrada entre Can Deu, Sant Julià i la Plana del Pintor.

“Al document que porten a aprovació no hi ha cap referència a la B-40. Que ningú pensi que la Ronda Nord és una nova carretera amb Terrassa”, insisteix Fernàndez. “Benvinguts a la Ronda Nord”, ha assegurat.

Des de l’oposició, la proposta del Pla de Mobilitat, llargament esperat, es rep sense pena ni glòria, a l’espera del procés de negociació. La Crida ha retret els socialistes que el document arriba tard, quan fa temps que està caducat. Tot i així, el regidor Lluis Perarnau, que ha tancat la seva segona etapa com a regidor aquest dimarts, ha convingut que “no ho podem deixar per més endavant”. Adrián Hernández, de Cs, ha indicat que el seu grup s’abstindrà inicialment a l’espera de poder fer propostes. “Poc ambiciós. Falten mesures. A més no és el moment més adequat per buscar consensos. A correcuita i en l’últim moment”, ha indicat el portaveu de Junts, Lluis Matas, qui ha demanat “autocrítica” als socialistes. Tot i així, Matas no ha deixat passar l’oportunitat de donar una coça a ERC: “Algú ens haurà de dir com farem una ciutat més verda, més maca i més sostenible sense les rondes. Senyors d’Esquerra: què fem amb els tràilers passant pel mig de la Gran Via?”.

——-PUBLICITAT——-

——-PUBLICITAT——-

El pla ha sortit endavant amb el vot favorable de PSC, Junts i Morell i l’abstenció d’ERC, Crida i Cs. Ara s’obre un període de negociació fins l’aprovació definitiva, a finals d’hivern.

Foto portada: la Gran Via, aquest 7 de novembre de 2022. Autor: Izan Vizuete.

Comments are closed.