Una vintena de persones vinculades a entitats ciutadanes i l’esquerra anticapitalista han irromput al ple municipal aquest dilluns durant el debat d’una de les mocions per protestar per les darrers picabaralles amb el govern municipal, per exemple, al voltant de la denegació del cicle Para-sols del casal Can Capablanca o les crítiques al cartell de les Barraques, que organitza la Comissió de Festes Populars.
Una vintena de persones han arribat al ple, que és obert al públic, i s’han assegut com a oients. Quan s’ha arribat a la votació d’una de les mocions que es debatien, s’han aixecat i han començat la lectura d’un manifest crític amb el govern municipal sense tenir dret a paraula. Vist que no hi havia intenció d’aturar la interrupció, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, ha aturat el ple i ha abandonat la sala, cosa que automàticament han fet la gran majoria de regidors del PSC, així com també d’altres formacions.
Al marxar Farrés, els manifestants han seguit al seu darrera. Farrés ha entrat en un dels despatxos municipals. Els manifestants s’han aturat al vestíbul del primer pis de l’Ajuntament, entre la sala de plens i els despatxos per acabar la lectura del manifest durant alguns minuts. Després de la lectura, han abandonat l’edifici consistorial, per sumar-se a altres assistents, que estaven a la plaça Sant Roc, escoltats a distància per un grup d’agents de la Policia Municipal. Un cop recuperada la normalitat, el ple ha prosseguit.
La tensió entre algunes entitats i el govern municipal creix. A banda del cas del cicle Para-sols de Can Capablanca o l’episodi del cartell de les Barraques, el casal d’entitats Tallaret, a La Creu Alta, es queixa que han de demanar permís per usar el pati de la instal·lació o l’Agrupació de Veïns de Gràcia que se’ls ha denegat el permís per fer un sopar popular. A la pancarta s’han mostrat contraris a l’ordenança municipal de civisme impulsada pel govern municipal.


