Junts per Catalunya defensa que la nova llei contra la multireincidència permetrà reduir “la percepció d’inseguretat” de la ciutadania. El portaveu de la formació independentista al Senat, Eduard Pujol, ha celebrat l’enduriment el codi penal contra els delinqüents habituals i ha destacat que la normativa es podria haver aprovat “un any abans” si el Partit dels Socialistes no hagués “deixat el problema al calaix”.
Pujol ha visitat Sabadell aquest dissabte al migdia per reunir-se amb la militància. En declaracions a la premsa, ha posat en valor la nova llei de la multireincidència impulsada per Junts per Catalunya al Congrés dels Diputats. “La única manera d’acabar amb tot això és anant a l’arrel del problema i generant la sensació que s’ha acabat la impunitat”, ha argumentat.
La proposta del partit de Puigdemont va obtenir l’aval de la cambra el passat 12 de febrer gràcies al ‘sí’ de PSOE, PP, Vox i PNB. Entre altres aspectes, estableix penes de presó per a les persones condemnades a tres delictes o més de la mateixa naturalesa, amb agreujants específics en el cas de furts de telèfons mòbils que contenen dades personals.
Pujol també ha lamentat que alcaldes socialistes com Marta Farrés no hagin pressionat més al seu partit per agilitzar els tràmits: “estaria bé que l’alegria que han mostrat amb l’aprovació d’aquesta llei hagués anat acompanyada d’una feina prèvia que els de Junts vam fer i que l’alcaldessa de Sabadell no: apretar el Partit dels Socialistes perquè traguessin del calaix la famosa llei”.
En la mateixa línia, ha assegurat que la formació independentista votarà a favor de l’escut social si el paquet no inclou mesures sobre ocupacions. “El govern continua amb el joc trampós de presentar escudelles barrejades on hi ha moltes qüestions i a vegades t’hi has de plantar. Nosaltres no defensem el món de les ocupacions”, ha insistit.
Eleccions municipals
La trobada ha tingut lloc uns dies després que s’anunciés que Pujol optarà a l’alcaldia de Vilafranca del Penedès. Uns comicis clau per al partit: “Les eleccions sempre són una oportunitat. En clau municipal, els partits necessitem tenir un engranatge que funioni bé i tenir presència a tot arreu. Els vallesos sempre són importants per a nosaltres i estic convençut que sabrem trobar la tecla que ens faci tenir un paper transcendental a Sabadell”.
