El secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font. Autora: Lucia Marin

Font (Territori) avala la Ronda Nord i manté que l’acord amb l’Estat segueix en peu

La Ronda Nord compta amb l’aprovació del secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font. Aquest divendres al migdia, Font s’ha reunit amb la regidora de Desenvolupament Urbà, Mar Molina (PSC), i el responsable polític del programa municipal Gran Via-Ripoll, Lluís Matas (Junts per Sabadell), per conèixer la lletra petita del projecte que ha d’unir Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès. Segons l’acord presentat ara fa un mes, el conveni fixa que l’Estat pagarà el traçat dissenyat per la Generalitat.

El secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, nega que la Generalitat s’hagi esborrat de l’acord per materialitzar el tram Sabadell-Terrassa-Castellar de la B-40. Ho ha aclarit aquest divendres en una trobada amb Junts per Sabadell per conèixer millor les condicions del que han batejat com a Ronda Nord o Ronda Vallès. El portaveu del partit i alhora responsable del programa Gran Via-Ripoll, Lluís Matas, destaca la necessitat d’aquesta infraestructura per descongestionar la Gran Via i agilitzar la mobilitat urbana.

“Creiem que és imprescindible precisament perquè el que pretén aquesta ronda és pacificar tot l’àmbit més urbà de Terrassa i Sabadell i donar una sortida a tots els polígons que hi ha entre Sabadell i Castellar. Per això estem fent una ronda de visites als municipis”, ha explicat Ricard Font.

Tant els tres ajuntaments vallesans afectats com el departament de Territori estan d’acord amb les clàusules de l’acord; que estableix que la B-40 mor a Terrassa a través de la Ronda Nord, que la Generalitat elabora el traçat i que l’Estat finança l’obra. Lluís Matas està disposat a posar fil a l’agulla com més aviat millor, tot i que amb certes reticències.

“Però en tenim tots els dubtes del món perquè l’Estat ha incomplert moltes vegades els seus compromisos i hi ha un dèficit d’infraestructures evident i numèricament constatable”, ha recriminat Matas.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, també va mostrar certa desconfiança cap a l’anunci del Ministeri (més info: ‘Aragonès: són només “paraules”‘) i, en aquest sentit, Font ha matisat que no es va presentar a la cita d’ara fa un mes, on es va presentar l’acord públicament, per recalcar el seu malestar amb la manca d’inversions a Catalunya (més info: ‘La Generalitat planta ara la ministra Sánchez en la presentació del principi d’acord de la B-40‘).

“No ens vam despenjar de l’acord i no vam anar a aquell acte per una qüestió puntual: en aquells dies s’estava produint una no-justificació de la manca d’inversió a Catalunya en la liquidació dels pressupostos (recordin que vam tenir la notícia que Catalunya estava a la cua de les liquidacions dels pressupostos de l’Estat, amb un 38 per cent). És com si els diguessin que a Terrassa s’inverteix el 127 per cent i a Sabadell només un 38”, justifica Font.

La Ronda Nord només és un de la quinzena de projectes que el grup municipal de Junts té previst per a la Gran Via; també hi ha la intenció de millorar l’accés per als vianants a l’Hospital Parc Taulí, l’accessibilitat entre el Centre i l’Eixample o la reurbanització de la vorera d’Antoni Forrellad o Alcalde Ribé. En total la inversió serà de quatre milions d’euros, la meitat finançats pels fons europeus Next Generation.

Més info:

Foto portada: El secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font. Autora: Lucia Marin.