ISabadell.cat
Dalmau (Presidència), sobre la Ronda Nord: “Abans d’acabar l’any tindrem novetats”

“Abans de acabar l’any tindrem avenços importants en matèria de l’estudi informatiu”. És la declaració textual del conseller de Presidència, Albert Dalmau, sobre la Ronda Nord Sabadell-Terrassa o B40. La Generalitat presentarà novetats abans que acabi l’any en relació a l’estudi informatiu, el document que ha de preveure amb tots els ets i uts els detalls d’aquesta nova carretera.

Tant l’ajuntament de Terrassa com el de Sabadell -els dos que tenen hectàrees afectades per un projecte que demanen amb reiteració- han presentat les seves propostes. I el govern central s’ha compromès a transferir 200 milions d’euros al govern català per fer-lo possible. Ara és la Generalitat qui ha de liderar el procés, convocant tots els estudis pertinents, començant per l’estudi informatiu. El camí és llarg, i ha de contenir el concurs per fer l’estudi informatiu, la seva redacció i exposició pública -amb període d’al·legacions-, estudis sectorials com el d’impacte ambiental, la redacció del projecte constructiu, la seva licitació o el concurs d’obres abans que les excavadores arrenquin.

Trobada amb el conseller Dalmau, aquest divendres al Principal. Autor: J.d.A.
Trobada amb el conseller Dalmau, aquest divendres al Principal. Autor: J.d.A.

No hi havia novetats, des de desembre de l’any passat, quan l’ajuntament de Sabadell va presentar les seves idees -el de Terrassa ho va fer abans-. Dalmau n’ha aportat una primera nou mesos més tard. Abans que acabi l’any hi haurà “avenços importants”, que passarien segons les fonts consultades per la convocatòria de l’estudi informatiu.

En tot cas, el govern dona suport a un projecte que l’ecologisme associa al del Quart Cinturó, trossejat això sí i ara només fins al límit del terme municipal de Castellar del Vallès. Hi haurà al·legacions i, potser, un contenciós als tribunals. En tot cas el govern reitera que “la Ronda Nord és fonamental per estructurar l’arc metropolità, per la mobilitat al Vallès i per la competitivitat econòmica”, ha dit Dalmau.

“El nostre país ha estat aturat molt temps per la incapacitat de prendre decisions. És molt rellevant tirar endavant aquesta infraestructura i el nostre objectiu és materialitzar-la”.

La B-40 fins a Sabadell és un compromís del govern català. Tant el PSC com altres formacions (Junts, PP o Vox) i les cambres de comerç o les patronals volen que segueixi fins a Granollers, per completar així el Quart Cinturó. No obstant, en el pacte d’investidura de Salvador Illa, els socialistes s’han compromès a aparcar pel moment la connexió entre Sabadell i Granollers i impulsar ara el tram Terrassa-Sabadell.

No obstant, el camí per recórrer encara és molt llarg, i molt burocràtic. En el sender per tenir l’estudi informatiu, Dalmau avança moviments abans que acabi l’any.

Foto portada: els terrenys per on hauria de passar la Ronda Nord, la B-40, i connectar amb l’actual C-58c, més coneguda com a Ronda Oest. Autora: Alba Garcia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa