L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sabadell recorda als consumidors quins són els elements que s’han de tenir en compte a l’hora de contractar un viatge.

La OMIC aconsella tenir en compte diferents elements. Es poden agrupar en deu recomanacions:

1. Llegir detingudament les condicions especials i generals. Les excursions ‘facultatives’ significa que són opcionals i, per tant, es paguen a part del preu del viatge.

2. Pel que fa al contracte de vols, cal comprovar que el preu final del bitllet sigui el mateix que l’anunciat a l’oferta. La companyia aèria ha d’informar clarament als consumidors les despeses addicionals en cas d’increment dels costos de carburants, costos de seguretat o canvis de tarifes aeroportuàries. En aquests casos es pot arribar a modificar el cost total podent ‘resoldre el contracte’ sense cap penalització addicional.

3. Davant una situació de denegació d’embarcament, anul·lació o gran retard d’un vol, la companyia té obligació d’informar exhaustivament als passatgers, oferir gratuïtament menjar i beguda suficient, mitjans de comunicació (telèfon) i allotjament, si és necessari. La cancel·lació del vol sempre comporta el dret al retorn de l’import del bitllet o al transport alternatiu i, en determinats casos, és té dret a una compensació econòmica en funció de la distància.

4. Pel que fa a l’equipatge, la companyia aèria és responsable dels danys causats en cas de pèrdua o avaria de l’equipatge facturat. Si s’ha de formalitzar una queixa, es poden utilitzar els fulls oficials de reclamació/denúncia que té l’aeroport.

5. Si la companyia aèria no compleix amb les seves obligacions, es pot presentar una reclamació davant de l’organisme nacional competent que correspongui.

6. Per destinacions amb característiques meteorològiques especials o amb situacions polítiques inestables és recomanable informar-se de la situació a l’ambaixada corresponent abans d’iniciar el viatge.

7. La categoria dels hotels que apareix al programa de les agències té un valor relatiu. Segons el país pot canviar la consideració d’una categoria o una altra.

8. Si durant el viatge s’incompleixen les estipulacions del contracte, els consumidors tenen dret a reclamar tant per la via arbitral de consum com per la via judicial. L’agència organitzadora ha de respondre de les conseqüències que es derivin de la no execució o de l’execució deficient del contracte.

9. Si es contracta directament una estada en un hotel o càmping o qualsevol altre establiment d’allotjament turístic, es recomana informar-se del preu total de l’estada, de la categoria i serveis que ofereix i conservar la factura.

10. Per poder reclamar sempre s’han de conservar les factures. Per denunciar unes activitats o actuacions irregulars, els clients poden exposar els fets davant la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya.

Per qualsevol dubte o aclariment, els consumidors es poden adreçar a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sabadell demanant cita prèvia trucant als telèfons 93 745 31 10 o al 93 745 31 68.

Foto portada: Façana del Despatx Lluch, seu d’Atenció Ciutadana i també de l’OMIC de Sabadell. Autor: David B

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa