ISabadell.cat
La Cambra reclama que s’executi el Pla Director de l’Aeroport, pendent des de fa 25 anys

La Cambra de Comerç de Sabadell reclama que s’executi d’una vegada el Pla Director de l’Aeroport, que es va aprovar l’any 2001 per -segons el BOE- “aconseguir la màxima expansió previsible” de l’equipament. Un document que no s’ha executat en la seva totalitat. L’ens cameral lamenta que la instal·lació està “infrautilitzada” malgrat el seu potencial.

L’Aeroport de Sabadell és l’únic de la regió de Barcelona dedicat a l’aviació general. Acumula prop de 60.000 operacions a l’any (unes 5.000 al mes de mitjana; 170 vols al dia) i té més de 6.500 passatgers. La seva activitat genera 500 llocs de treball directes entre les escoles de vol, els tallers, els serveis d’AENA i altres activitats. I l’Aeroclub Barcelona-Sabadell, que hi manté la seu, té un miler de socis que volen 10.000 hores a l’any. Però malgrat el seu potencial continua sent “infrautilitzat” i ni tan sols s’ha executat en la seva totalitat el Pla Director aprovat l’any 2001, és a dir fa 25 anys.

Allargar la pista cap a Barberà i Badia i un horari fix de vol

La Cambra exigeix que d’una vegada per totes s’hi facin les inversions pendents. Demanen que s’ampliï la longitud de la pista actual pel sud-est per incrementar la capacitat operativa. A més, volen un horari fix de vol, al marge de la llum del sol. En aquest sentit, veuen possibilitats per generar nous serveis com aviació corporativa i aerotaxis per donar resposta a les necessitats que demanden grans esdeveniments com el Mobile World Congress o els premis de Fórmula 1 i MotoGP.

El president de la Cambra de Sabadell, Ramon Alberich. La Cambra vol potenciar l'Aeroport de Sabadell d'una vegada per totes. Autor: D.J.
El president de la Cambra de Sabadell, Ramon Alberich. Autor: D.J.

Volen que s’amplii la superfície destinada a activitats econòmiques i industrials vinculades a l’aviació. O que es desenvolupi el Hub Aeronàutic compromès amb AENA, la Universitat Politècnica de Catalunya, el Consorci de la Zona Franca, Eurecat, l’Ajuntament i la pròpia Cambra. També recorden que el Museu de l’Aviació de Catalunya està pendent.

L’ens cameral demana que es negocii la inversió necessària amb l’Estat, ja que l’Aeroport depèn d’AENA. Consideren que l’Aeroport de Sabadell és “clau” i “complementari” amb l’Aeroport del Prat.

Pla Director de l’Aeroport

El Pla Director de 2001 signat pel llavors ministre Francisco Álvarez-Cascos, sent president del govern espanyol José María Aznar, estableix que l’Aeroport té una superfície de 77 hectàrees, de les quals 48 són per a moviments d’aeronaus i les 29 restants per activitats aeroportuàries. El pla es va aprovar el 16 de juliol de 2001, el mateix dia que es va aprovar el Pla Director de l’aeroport de Girona, per exemple.

Foto portada: l’Aeroport de Sabadell, en una imatge d’arxiu. Foto: M.Tornel.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa