Més estabilitat. Millors salaris. Menys volatilitat que els serveis o el turisme. Les bondats d’afavorir la indústria són conegudes, i sovint destacades i repetides tant pel sector privat com pel públic, qui tot sovint – l’ajuntament de Sabadell, sense anar més lluny- en proclamen les virtuts. La celebració del Congrés Nacional de la Indústria, amb un acte derivat a Sabadell, va permetre reeditar els arguments fa uns dies, com també la celebració de Sant Sebastià, patró del Gremi de Fabricants el passat dilluns. La Cambra demana accions reals i efectives d’una vegada per anar més enllà dels eslògans.
El president de la Comissió d’Empresa de la Cambra de Comerç, Leo Torrecilla, ha parlat ben clar:
“L’escenificació de ciutat industrial està molt bé però a veure si és veritat. És molt maco dir que volem més indústria, però la realitat és que no acaba de créixer i que fins i tot va a menys”.
De fet un dels grans projectes industrials presentats els darrers anys, la fàbrica de nanosatèl·lits Celestia, a Sant Pau de Riu-sec, ha encallat per manca de finançament i al solar del Consorci de la Zona Franca comprat a l’Ajuntament no hi ha cap activitat. Sí ha arribat Toshiba, provinent de Santa Perpètua. Els polígons d’activitat econòmica tenen una alta ocupació, assegura l’Ajuntament, a excepció dels polígons del riu Ripoll, pels quals s’està canviant el planejament urbanístic amb la finalitat de permetre nous usos.
El president de la Comissió d’Infraestructures de la Cambra, Pere Puig, ha lamentat l’aposta terciària a Sant Pau de Riu-sec. “En comptes de tenir botigues de sofàs, podríem tenir indústria de qualitat i estable però tenim el que tenim i reconeixem que s’ha consolidat una nova zona d’activitat econòmica”, ha assegurat. La Cambra es posa també a disposició per entrar i aportar al projecte del Hub aeronàutic de l’Aeroport.
Informació relacionada:
Foto portada: el vicepresident de la Cambra i president de la Comissió d’Empresa, Leo Torrecilla, aquest dimarts. Autor: D.Jiménez.