El vicepresident de la Cambra i president de la Comissió d'Empresa, Leo Torrecilla, aquest dimarts. Autor: D.Jiménez.

Cambra: “l’escenificació de ciutat industrial està bé però a veure si és veritat”

Més estabilitat. Millors salaris. Menys volatilitat que els serveis o el turisme. Les bondats d’afavorir la indústria són conegudes, i sovint destacades i repetides tant pel sector privat com pel públic, qui tot sovint – l’ajuntament de Sabadell, sense anar més lluny- en proclamen les virtuts. La celebració del Congrés Nacional de la Indústria, amb un acte derivat a Sabadell, va permetre reeditar els arguments fa uns dies, com també la celebració de Sant Sebastià, patró del Gremi de Fabricants el passat dilluns. La Cambra demana accions reals i efectives d’una vegada per anar més enllà dels eslògans.

El president de la Comissió d’Empresa de la Cambra de Comerç, Leo Torrecilla, ha parlat ben clar:

“L’escenificació de ciutat industrial està molt bé però a veure si és veritat. És molt maco dir que volem més indústria, però la realitat és que no acaba de créixer i que fins i tot va a menys”.

De fet un dels grans projectes industrials presentats els darrers anys, la fàbrica de nanosatèl·lits Celestia, a Sant Pau de Riu-sec, ha encallat per manca de finançament i al solar del Consorci de la Zona Franca comprat a l’Ajuntament no hi ha cap activitat. Sí ha arribat Toshiba, provinent de Santa Perpètua. Els polígons d’activitat econòmica tenen una alta ocupació, assegura l’Ajuntament, a excepció dels polígons del riu Ripoll, pels quals s’està canviant el planejament urbanístic amb la finalitat de permetre nous usos.

El president de la Comissió d'Urbanisme, Pere Puig. Autor: D.Jiménez.
El president de la Comissió d’Urbanisme, Pere Puig. Autor: D.Jiménez.

El president de la Comissió d’Infraestructures de la Cambra, Pere Puig, ha lamentat l’aposta terciària a Sant Pau de Riu-sec. “En comptes de tenir botigues de sofàs, podríem tenir indústria de qualitat i estable però tenim el que tenim i reconeixem que s’ha consolidat una nova zona d’activitat econòmica”, ha assegurat. La Cambra es posa també a disposició per entrar i aportar al projecte del Hub aeronàutic de l’Aeroport.

Informació relacionada:

Foto portada: el vicepresident de la Cambra i president de la Comissió d’Empresa, Leo Torrecilla, aquest dimarts. Autor: D.Jiménez.

Els comentaris estan tancats