Sabadell va tancar el mes d’abril amb una caiguda de l’atur de 208 persones en relació a finals de març, segons les dades oficials fetes públiques aquest dimarts. Abril va acabar amb 10.526 sabadellencs registrats com a demandants d’ocupació, i s’acosta al mínim històric des de la recessió econòmica de finals de la dècada dels 2000. La taxa d’atur a la ciutat ara és del 9,75 per cent.
La caiguda d’aturats (-206) és la més gran des del passat mes de novembre, quan la xifra es va reduir en 264 persones. No obstant, l’atur va tocar el seu mínim des de la crisi de l’any 2008 el mes de maig de l’any 2025, quan hi havia 10.512 aturats registrats, 14 persones menys que en l’actualitat. La primavera és tradicionalment un bon moment per l’ocupació així que no es pot descartar que el mes vinent es toqui el mínim històric.
Pel que fa al Vallès Occidental, bon mes també. L’atur va caure en 969 persones i es va tancar amb 40.630 demandats d’ocupació i una taxa d’atur del 8,65 per cent.
3,92 milions d’afiliats a Catalunya
Catalunya supera el rècord històric de treballadors en actiu a l’abril amb 3.921.134 afiliats segons les dades del Ministeri d’Inclusió i Seguretat Social. És la dada més alta que dels registres i supera en 38.360 persones les xifres del mes de març (+0,99%). En un any, s’han sumat 76.918 treballadors (+2%) i s’arrossega un creixement interanual ininterromput des de l’abril del 2021. És el tercer cop que les afiliacions superen el llindar dels 3,9 milions de treballadors, que només s’havia superat els mesos de juny i juliol del 2025.
En aquest mes, que va coincidir amb la Setmana Santa, l’atur va reduir-se en 8.949 persones, un 2,77 per cent menys, la variació més intensa del mateix mes des del 2019 deixant el total en 314.527 desocupats.
Tots els territoris catalans van reduir-lo durant el mes d’abril en comparació amb el mes anterior amb més intensitat a les demarcacions de Tarragona (-3,82%) i Girona (-3,78%), els territoris amb més pes del turisme. Lleida també va reduir la desocupació amb una caiguda del 2,62% i a Barcelona l’atur va caure un 2,50%.
