Foto portada: l'alcalde de Sabadell, Maties Serracant, i la tinent d'alcalde Marisol Martínez. Autor: David B.

Presentat el Pla de Turisme: “no volem ser Lloret”

Unes 400 persones han seguit dijous des del Teatre Principal la presentació del Pla Estratègic de Turisme de Sabadell, mitjançant el qual la ciutat vol donar les seves primeres passes en el sector turístic. “Volem una oferta basada en la cultura, l’esport i els negocis; volem fugir del turisme de massa”, ha assegurat l’alcalde, Maties Serracant. 

El pla s’ha desenvolupat des de fa un any de la mà de la Diputació de Barcelona, i es va aprovar en el darrer ple municipal. Aquest dijous s’ha fet la posada de llarg del document, en un acte seguit per representants de la societat local al Teatre Principal.

“Hem de ser diferents i singulars i el turisme de negocis i el turisme esportiu ens han de permetre ser més competitius”, ha assegurat la tinenta d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Marisol Martínez. “No volem ser Lloret”, ha assegurat. En declaracions prèvies a la premsa, Martínez ha anunciat que no es planteja crear noves places hoteleres. Ara per ara, hi ha un miler de places, amb 156.000 pernoctacions anuals. “Volem fugir del turisme de massa i apostar per una oferta turística de qualitat, basada en la cultura, l’esport i els negocis” ha afegit l’alcalde, Maties Serracant.

De fet, un estudi de l’ens provincial ja situa el perfil del visitant de Sabadell en els sectors esportius i de negocis (més info: ‘Home estranger de mitjana edat; així és el retrat robot del turista de Sabadell‘). Segons Martínez, el visitant a Sabadell s’hi està una mitjana de cinc dies i gasta uns 800 euros, 200 euros més per càpita que la mitjana a Catalunya. Els representants públics mantenen que es tracta més de coordinar l’oferta turística, i divulgar-la millor que no pas de crear-ne de nova.




En el decurs de l’acte, s’han fet diverses projeccions, actuacions musicals, de dansa i grafiti que alhora representen alguns dels valors als quals Sabadell es vol associar. S’han volgut explicar a través dels sentits les experiències que pot viure un turista a Sabadell.

De Sergio Dalma al cor Vakombà

L’acte ha comptat amb les intervencions a través de missatges de vídeo del cantant Sergio Dalma, l’exfutbolista i ara entrenador Òscar Garcia Junyent, la nedadora de sincronitzada Ona Carbonell i la soprano Maria Hinojosa Montenegro. I s’ha tancat amb la presentació de la cançó És el moment, composta pels germans Ten i interpretada pel jove actor Èric Alés i la cantant Carmina Nós amb el cor Vakombà.

Accions a curt termini

El Pla de Turisme proposa quatre accions a curt termini: crear una oficina de turisme, que estarà als baixos de l’edifici consistorial. Per altra banda, posar en marxa una web de turisme. En tercer lloc crear la Taula de Turisme, amb tots els agents implicats, i finalment fer els tràmits per aconseguit el Segell de Destinació Turística Esportiva de l’Agència Catalana de Turisme.

Accions a mig termini

El Pla de Turisme estableix tot un seguit d’accions un cop desenvolupades les bàsiques. Hi entraria posar en valor el patrimoni històric i cultural, dissenyar circuits turístics, millorar la senyalització, orientar l’oferta dels museus i també el sector de la restauració cap al visitant, crear productes i buscar partners.

Foto portada: l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant, i la tinent d’alcalde Marisol Martínez. Autor: David B. 

Comments are closed.