iSabadell.cat
El fons del Govern per obres de manteniment d’escoles deixa 3 milions

L’Ajuntament de Sabadell rebrà 3,1 milions del fons creat pel govern català per posar al dia les envellides escoles públiques catalanes. Dels primers 63,6 milions mobilitzats d’un fons total de 100 milions d’euros, 3,1 milions aniran a parar a Sabadell. Les actuacions han de substituir elements antics com cobertes, fusteries, calderes, lavabos, cuines o menjadors, millorar els tancaments, instal·lar sistemes de gestió i control automatizats i retirar el fibrociment.

Educació ha fet públic el balanç dels primers 63,6 milions d’euros mobilitzats pel govern català, que posa a disposició dels ajuntaments el finançament per a dur a terme actuacions de manteniment i millora d’escoles i instituts. Segons Educació els fons es concedeix en proporció a l’alumnat escolaritzat i l’antiguitat dels edificis. La consellera d’Educació, Ester Niubó, assegura que “una de cada quatre escoles estan construïdes abans de l’any 1960, i, per tant, és imprescindible reforçar aquesta inversió en el manteniment, en la millora i en les reformes d’aquests centres educatius”.

Una trentena de centres

De moment, no s’han fet públiques les escoles i instituts a les quals es destinarà aquesta inversió ni tampoc quines actuacions concretes s’impulsaran. No obstant, l’Ajuntament va apuntar a principis de desembre que actuarà en una trentena de centres de la ciutat.

Fons Actualitza Escoles

El Consell Executiu va aprovar el fons el passat mes d’abril, enmig de l’onada de vagues educatives i tot just a l’inici del terme trimestre. La voluntat és posar al dia el parc d’edificis escolars, envellit i sense inversions de manteniment en les darreres dècades, segons reconeix el propi executiu català. El Govern va delegar en els ajuntaments l’aprovació dels projectes, perquè les obres sortissin a concurs de forma més ràpida, malgrat que les financi el Govern català. Els treballs s’han d’executar fins l’any 2028.

Inici de curs 2024-2025 a l'escola Can Rull. Autora: Alba Garcia Barcia.
Inici de curs 2024-2025 a l’escola Can Rull. Autora: Alba Garcia Barcia.

Segons va publicar en el seu moment El País, els potencials beneficiaris del fons són els centres construïts abans de l’any 2007. Ja llavors s’estimava que Terrassa, L’Hospitalet o Sabadell serien els principals beneficiaris, perquè tenien una trentena de centres que compleixen els requisits. La ciutat de Barcelona queda fora perquè la seva gestió correspon al Consorci d’Educació de Barcelona.

Comparteix

Icona de pantalla completa