iSabadell.cat
EUiA demana allargar els horaris d’algunes línies de bus a l’estiu

La formació Esquerra Unida i Alternativa demana fer alguns ajustaments més al servei de bus urbà, les línies del qual s’han canviat de forma sensible des del passat hivern. Així mateix, creuen que cal garantir que els busos funcionin fins a la una de la matinada a l’estiu en algunes línies.

En els darrers mesos, representacions de la formació d’esquerres s’han reunitat amb entitats veinals i membres de l’entitat Promoció del Transport Públic (PTP) per valorar la nova línia d’autobús de Sabadell, posada en marxa al desembre.

EUiA manté que encara hi ha alguns desajustos. Per exemple, sovint passen dos autobusos de la línia 4 i 44 un darrere de l’altre quan haurien de passar amb 15 minuts de diferència. Aquest desajust fa que sovint els temps d’espera estiguin més a prop dels 30 minuts que dels 15 promocionats.

La portaveu d'EUiA, Marisol Martínez. Autor: cedida.
La portaveu d'EUiA, Marisol Martínez. Autor: cedida.

D’altra banda, la portaveu d’EUiA a Sabadell, Marisol Martínez, es mostra preocupada pels horaris del bus nocturn, especialment ara que s’acosta l’estiu.

Hem rebut moltíssimes queixes, particularment dels barris més allunyats del centre, en referència a la inexistent oferta de transport públic més enllà de les deu de la nit”, diu Martínez.

Martínez creu que almenys caldria garantir el funcionament d’una línia per cada eix fins a la una de la matinada. Per exemple, caldria garantir la línia 1 entre el Nord i el Sud, la línia 4 entre l’Est i l’Oest i la línia 5, per creuar Sabadell en diagonal.

El fet que la L1 acabi el seu recorregut a les 23.15 hores o la L4 i la L5 a les 22.30 hores ens fa oferir una oferta poc ambiciosa i que no dóna servei a les necessitats reals de la ciutadania”, ha afegit Martínez.

Martínez recorda que millorar la freqüència de pas era un dels objectius de la nova xarxa de bus urbà.

Foto portada: un autobús urbà de Sabadell. Autor: David B.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Vicenç Marquès i Sanmiquel a juny 17, 2014 | 10:52
    Vicenç Marquès i Sanmiquel juny 17, 2014 | 10:52
    Carta meva enviada al Diari de Sabadell i, algunes còpies, lliurades a alguns xofers de la Companyia TUS, el 7 de març del 2014. De moment qui representa que hauria de posar solució al problema, no n'ha fet ni cas. I com aquell qui diu, l'estiu ja és aquí. APARCAR AL TANATORI Són moltes les vegades que al llarg d’un any, bastants ciutadans ens hem de desplaçar al tanatori de la nostra ciutat per assistir a sepelis. I de fet, el tanatori és obert i hi ha cerimònies, durant els 365 dies de l’any. O sigui que el flux de persones és diari. Al quedar apartat del centre de la ciutat, molts ciutadans i ciutadanes hi fem el desplaçament amb cotxe. Però si existís un acurat servei d’autobusos, «porta a porta», deixaríem el cotxe al garatge si no es tingués intenció d’anar després de la cerimònia, al cementiri. Els problemes d’aparcament són enormes, perquè es pot gairebé assegurar que cada mitja hora hi ha una cerimònia fúnebre i això fa que en totes les hores en que resta obert el tanatori, sigui un continu de persones amunt i avall, desesperades cercant aparcament. Les línies d’autobús més properes al complex funerari són la línia 5 i la 55, però amb aturada al carrer Sol i Padrís cantonada amb Calasanç Duran, que dista molt del tanatori, i a les persones grans o amb mobilitat reduïda, se’ls fa feixuc aquell llarg tros a peu des don s’atura l’autobús. I per tornar del tanatori amb autobús cap el centre de la ciutat, aquest s’ha d’anar a agafar davant mateix de la Parròquia de Sant Oleguer que també dista molt del tanatori. Suggereixo a la Companyia T.U.S. (Transports Urbans de Sabadell) i a l’Ajuntament de Sabadell, que creï un servei de microbusos llançadora entre la Plaça del Doctor Robert i el tanatori i viceversa. Servei que, tenint en compte l’entorn del tanatori, podria ser servit per una petita flotilla de dos o tres microbusos, els quals només podrien recollir passatge exclusiu d’anada i tornada a les capelles funeràries, amb un interval de temps de sortida, en ambdós llocs, d’un quart d’hora entre cotxe i cotxe. La sortida i arribada a la Plaça del Dr. Robert, fóra ideal perquè allà hi conflueixen gairebé totes les altres línies autobús, tret de la 7, la 12 i la 80, que passen pel carrer de Les Valls que no queda massa lluny de la Plaça del Dr. Robert, per a fer-hi el transbordament. I aquests mateixos microbusos, a l’estiu, potser ampliant la flota, podrien allargar el recorregut fins a la Bassa de Sant Oleguer, donant un bon servei als banyistes, ja que, actualment, aquestes piscines municipals no tenen servei autobusos. Vicenç Marquès i Sanmiquel Sabadell, 7 de març del 2014

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa