Foto: Dihör

Una de les millors ginebres del món és de Sabadell

La setmana passada, l’empresa sabadellenca Destil·leria Germà guanyava la Medalla d’Or 2015 al Concurs Mundial de Brussel·les per la seva ginebra Dry-Gin GERMÀ Premium, que col·loca la beguda catalana al nivell de les millors ginebres del món.

Destil·leria Germà va néixer al 1898 de la mà de Josep Germà Homet, i va estar produint més de 20 tipus de licors i aiguardents durant més de 80 anys. Actualment, i des de fa gairebé dos anys, els seus descendents han tornat a obrir l’empresa familiar, tot i que sense fer tants licors com abans. “Ara només fem dos tipus de ginebres, una de Premium i una altra de normal”, explica Ramon Comadrán, besnét del fundador i actual director general de Destil·leria Germà, que no descarta fer algun altre tipus d’alcohol en un futur.

Dry Gin Germà
Dry Gin Germà. Autora: Dihör

L’empresa ha participat per primera vegada al concurs de Brussel·les aquest any i ha guanyat. Aquest concurs, juntament amb el de San Francisco, és un dels més importants del món. Encara no s’han pogut presentar a cap més per manca de temps, però Comadrán diu que ho faran l’any que ve i, tal com explica bromejant, “espero que a San Francisco també ens donin una medalla com aquesta”.

Ara mateix tothom s’atreveix a fer ginebra perquè està de moda, però no és tan fàcil per una ginebra bona”, es queixa Ramon Comadrán, fent referència a la moda actual que hi ha dels gintònics. La ginebra es fa amb alcohol, aigua, ginebró i botànics, i s’ha de trobar la proporció correcta perquè surti un gust bo. “La qualitat de l’alcohol també determina la qualitat a la ginebra, són molts aspectes”, remarca.

El jurat del concurs ha premiat la recepta única que va portar el fundador de l’empresa des de Londres, fa molts anys. Aquesta recepta permet que la ginebra Premium tingui un sabor final més suau, ja que la proporció dels sis botànics, l’element clau del producte, li dóna aquest gust.

Tot i que fa relativament poc que han guanyat el premi, Comadrán assegura que ja han notat un augment de vendes i un interès creixent de la gent en el seu mercat habitual, que va des de cocteleries, bars de copes i comerços fins a restaurants japonesos ja que, com afirma el director “la ginebra combina molt bé amb els gustos salats, i ara està de moda”.

Foto portada: Ramon Comadran, aquest dimarts. Autora: Dihör.