La dotzena edició del Memorial Àlex Seglers, que premia persones i col·lectius amb trajectòries destacades en l’àmbit de la convivència i la igualtat social, ha reconegut la tasca de l’activista Houccine Karzazi El Hach i l’ONG de La Lliga dels Drets dels Pobles. L’acte d’entrega del guardó ha tingut lloc aquest dijous al Teatre Principal de Sabadell i ha aplegat una cinquantena de persones.
L’esdeveniment ha estat conduït pel periodista Plàcid Garcia-Planas i ha comptat amb la presència de representants d’entitats i de bona part del govern municipal. El jurat ha destacat que «ambdues candidatures recullen l’essència i les finalitats del Memorial Àlex Seglers», basades en l’equitat, el cooperativisme i la solidaritat. El guardó d’enguany és obra de l’alumnat de l’Escola Taller Xalest.
Els grans protagonistes
Pel que fa al reconeixement individual, el nom propi ha estat Houccine Karzazi, Hassan, un referent de la comunitat musulmana a la ciutat i una figura important per al foment de la convivència al barri de Torre-romeu, tal i com ha destacat el president de l’associació de veïns Manuel Moya. Per motius de salut, no ha pogut assistir a l’acte, però sí que ho han fet les seves filles, que han agraït el premi emocionades.
“El guardó simbolitza tota l’entrega que ha tingut el nostre pare per la ciutat; nosaltres no podem estar més orgulloses de ser filles del Hassan”, han destacat durant el parlament.
Nascut a Nador l’any 1957, Karzazi va arribar a Sabadell amb 18 anys. Després d’una etapa a Can Puiggener, es va instal·lar al barri de Torre-romeu, on es va implicar en les entitats veïnals i va participar activament en la creació de l’Associació Socioultural Anasiha i l’Associació Estrellas Anoujoum per impartir formació en llengua castellana i àrab. Alhora, va formar part de projectes d’inserció laboral i participació.
En la categoria d’entitats el premi ha estat per a La Lliga dels Drets dels Pobles, ONG fundada el 1977 amb la finalitat de “fomentar la pau i la solidaritat des de la defensa dels drets humans i dels pobles”. A punt de complir mig segle de vida, la Lliga ha participat i creat diversos projectes de cooperació internacional, el darrer a la República Democrática del Congo per ajudar a víctimes de la violència masclista. A banda, també duu a terme tasques de sensibilització i formació crítica vers els conflictes del món. “La nostra entitat s’ha mantingut tants anys gràcies al voluntariat”, ha remarcat el president Josep Ramon Giménez.
Foto de portada: els guanyadors, amb els guardons i els representants municipals. Autor: Jordi M.