Toni Espadas

Assassinat a Etiòpia el fotògraf, guia turístic i director de l’agència Rift Valley Toni Espadas

El director de l’agència de viatges Rift Valley Expeditions, Toni Espadas, ha mort assassinat a Etiòpia en un incident que s’investiga a hores d’ara. Segons ha avançat el mitjà xilè Teletrece, Espadas estava fent de guia d’un equip de rodatge del programa televisiu Socios por el mundo. Al sortir del rodatge, han estat atacats per causes que s’investiguen. Espadas era un gran coneixedor i amant del continent africà, especialment d’Etiòpia.

La resta de conductors i integrants de l’equip del programa de la productora MkZeta es troben bé i l’equip de gravació està intentant sortir del país i tornar a Xile. Segons Teletrece, l’equip va entrevistar una tribu. Un cop es retiraven de la zona, al finalitzar la feina i en el camí de retorn dos individus joves armats es van interposar davant de la seva camioneta. Quan els van esquivar van disparar a la cabina. Tot va passar en cosa de segons. “Li van donar a Toni. La resta es van salvar de miracle”, assegura Teletrece en un comunicat.

Qui era Toni Espadas?

Toni Espadas (Barcelona, 1969) era fotògraf i guia especialitzat en Àfrica, amb una àmplia experiència sobre el terreny. A més a més tenia una àmplia trajectòria com a fixer i productor en programes com Desafío extremo, Planeta Calleja o Superhumanos. L’any 2015 va fundar amb el periodista sabadellenc Rafa Martín l’agència Rift Valley, amb seu a la carretera de Barcelona.

Etiòpia, país del que Espadas estava captivat i en el que ha acabat perdent la vida, va ser el primer on van establir la delegació africana de l’agència. També tenen presència a Uganda o Tanzània.

Foto portada: Espadas.