iSabadell.cat
Biblioteques tancades per vaga a les portes de la selectivitat

Sorpresa entre alguns usuaris de les biblioteques municipals a les portes de la selectivitat o els exàmens universitaris. El sindicat CGT ha convocat una vaga a les biblioteques públiques tots els divendres i dissabtes a partir d’aquest 5 de juny, amb caràcter indefinit. No es pot garantir l’obertura dels equipaments. Per exemple, aquest divendres les biblioteques Vapor Badia, Ponent, Sud i Can Puiggener no han obert les portes.

Els bibliotecaris de la Xarxa de Biblioteques de Barcelona van començar una vaga el passat mes de febrer que ara s’estén a tot el personal del sistema de lectura pública de Catalunya, convocada pel sindicat CGT. Aquest divendres no han obert les biblioteques Vapor Badia, Ponent, Sud i Can Puiggener.

Què demanen?

Segons informa CGT en un comunicat, el sector bibliotecari públic és un sector altament feminitzat, amb manca de personal i dèficit d’inversió estructural, en el qual s’arrosseguen mancances històriques i condicions d’insuficiència de drets en matèria laboral. Totes les administracions implicades en l’SLPC són les responsables de la present situació de conflicte i del malestar a les biblioteques.

Sala d’estudi oberta

Fonts municipals sostenen que la sala d’estudi de la biblioteca Vapor Badia està oberta.

Comparteix

Icona de pantalla completa