iSabadell.cat
2a edició de ‘Sabadell 360-Camina pel TDAH’: claus i novetats

Els preparatius de la segona edició de la iniciativa Sabadell 360-Camina pel TDAH ja està en marxa. Enguany s’han organitzat un total de quatre etapes que sumen 44 quilòmetres, recorrent els paratges naturals de la ciutat, passant per La Romànica, Sant Julià i Can Gambús. TDAH Vallès ha impulsat aquesta proposta per “donar visibilitat al TDAH i conscienciar a la societat”.

La caminata tindrà lloc al mes d’octubre, coincidint amb les mes internacional del TDAH: “Busquem conscienciar a la població i que ningú es quedi enrere”, deia la presidenta de TDAH Vallès, Anna López. Des de l’entitat han lamentat la manca d’atenció primària de la sanitat pública, així com han subratllat la falta d’actualització de dades de les administracions: “les darreres dades són de 2017. El trastorn afecta a un 4 per cent de la població infantojuvenil”. “Sense xifres actualitzades no es poden fer verdaderes polítiques que fomentin la inclusió. Hi ha una manca de seguiment”, ha recalcat Juan Pérez, secretari de TDAH Vallès.

Foto de portada: Juan Pérez, presentant la caminata Camina pe TDAH. Autor: Albert P.
Juan Pérez, presentant la caminata Camina pe TDAH. Autor: Albert P.

D’altra banda, han volgut fer esment dels itineraris de les quatre etapes d’enguany, cadascuna d’uns 11 quilòmetres aproximadament: “això és molt més que una caminata, és un espai de trobada”, apuntava Pérez. Així doncs, el recorregut, es divideix de la següent manera:

  • Primera etapa: 12 d’octubre: La Salut – La Romànica
  • Segona etapa: 19 d’octubre: La Romànica – Can Gambús
  • Tercera etapa: 26 d’octubre: Can Gambús – Sant Julià,
  • Quarta etapa: 2 de novembre: Sant Julià – La Salut.

Cal mencionar que el camí ha estat elaborat en consonància amb la Unió Excursionista Sabadell. Cada participant tindrà una cartilla on rebrà un segell per etapa superada. Aigües Sabadell proporcionarà begudes i ampolles per a tothom al llarg de la prova.

Novetats de Sabadell 360-Camina pel TDAH

Des de TDAH Vallès han fet especial èmfasi en les novetats d’aquesta segona edició. Mentre que l’any passat, la caminata tenia un cost de 8 euros per persona per al públic general, enguany la inscripció serà gratuïta, així com tothom entrarà en diversos sorteigs al finalitzar cada etapa. Tot aquell que hagin finalitzat tots els trams, tindrà lloc un darrer sorteig d’un lot de llibres que aborda la malaltia. Per si no fos suficient, els participants rebran una motxilla i altres obsequis cortesia de l’organització. Per registrar-se, cal fer

Foto de portada: Juan Pérez, presentant la caminata d’enguany. Autor: Albert P.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa