Foto portada: un moment de la manifestació. Autor: J.d.A.

Més d’un miler de persones contra la nova taxa de residus: “Impostos sí; atracament no”

Una onada d’indignació ha travessat aquest dijous la plaça Sant Roc, amb un miler llarg de persones concentrades contra la nova i doble taxa de residus, la taxa de tractament de residus, a la que obliga la normativa europea i espanyola, que delega l’Ajuntament en el Consell Comarcal i cobra la Diputació de Barcelona. La concentració, convocada per Change.org i sense un lideratge clar, ha congregat un miler llarg de persones amb crits de “Marta Farrés dimissió”, “Impuestos sí, atraco no” o “Manos arriba, esto es un atraco“.

Foto portada: un moment de la manifestació. Autor: J.d.A.
Foto portada: un moment de la manifestació. Autor: J.d.A.

La concentració ha començat cap a les set del vespre a partir de la recollida de signatures que es va iniciar fa un parell de dies a Change.org i que ha sumat els 10.000 suports en 48 hores. Una concentració ciutadana que ha comptat amb l’assistència de membres de l’oposició d’esquerres i dretes (des d’ERC, Crida i Sabadell En Comú Podem a PP i Vox) però protagonitzada per grups de veïns arribats al centre des de diversos punts de la ciutat acompanyats per alguns dels vells lluitadors de l’esquerra sabadellenca. Una desena de persones d’avançada edat de Can Deu portaven pancartes amb el missatge ‘Marta Farrés no a los impuestos abusivos‘. Alguns manifestants han trencat el gel llençant bosses d’escombraries a la porta de l’edifici consistorial, custodiat per tres agents de la Policia Municipal. Els crits més escoltats han estat “Impostos sí; atracament no” (en realitat en castellà, “Impuestos sí, atraco no”) i posteriorment “Marta Farrés dimissió”.

Una ciutadana llençant una bossa a la porta de l'Ajuntament. Autor: J.d.A.
Una ciutadana llençant una bossa a la porta de l’Ajuntament. Autor: J.d.A.

La protesta ha tingut el seu punt folklòric amb l’arribada de dues dones disfressades de “brossa” amb bosses d’escombraries. Venint de Ca n’Oriac i han atret tota l’atenció amb la seva arribada, primer sumant-se als càntics i després situant-se entre el somriure de la gent al costat de les bosses d’escombraires que s’havien deixat a la porta de l’Ajuntament entre crits de “Marta Farrés dimissió”.

Les dues dones disfressades d'escombraries. Autor: J.d.A.
Les dues dones disfressades d’escombraries. Autor: J.d.A.

Cap a quarts de vuit del vespre la concentració ha començat a anar a menys. S’espera una de nova el proper 25 de juny, amb motiu del ple municipal del mes de juny.

Foto portada: un moment de la manifestació. Autor: J.d.A.