iSabadell.cat
La Fundació Xalest construirà un nou equipament a Can Gambús

La Fundació Xalest construirà un nou equipament al barri de Can Gambús que permetrà ampliar les places de teràpia ocupacional per a persones amb discapacitat. La Junta de Govern Local ha aprovat aquest dilluns la cessió de la parcel·la municipal on es farà l’edifici, que estarà situat al carrer d’Hongria 14-16, a tocar del Pavelló de l’Oest i de l’Escola Cifuentes.

Francesca Fernández, presidenta de l’entitat, destaca que el trasllat era una idea que venien treballant des de feia temps i que facilitarà una atenció més personalitzada dels usuaris del centre ocupacional. “Ara mateix estem atenent 70 usuaris, perquè el lloc és petit i no en podem atendre més, però allà podriem oferir unes 120, 130 o 150 places… És un espai molt maco, molt gran, amb moltes possibilitats”, exposa.

El projecte està dissenyat pel despatx sabadellenc Next Arquitectura i té un pressupost aproximat d’uns 4 milions d’euros. Pel que fa als terrenys, el primer tinent d’alcaldessa, Eloi Cortés, ha detallat que es tracta d’una cessió gratuïta amb un termini de 50 anys. La fórmula és similar a la que es va utilitzar fa uns mesos amb la Fundació Benèfica Barnola Vallribera, que construirà una residència de CIPO -també a Can Gambús-.

Sobre Xalest

El centre ocupacional de la Fundació Xalest, amb una llarga trajectòria a la ciutat, és un servei social d’atenció diürna que atén a persones majors d’edat amb discapacitat intel·lectual, dependència i dificultats d’inserció sociolaboral, reconegudes pels equips de valoració de la Generalitat. Actualment es troba a l’antiga escola Cifuentes. Segons detallen els seus responsables, l’activitat del centre és una preparació i una alternativa a la incorporació al sistema de treball.

Foto de portada: l’Ajuntament cedeix el solar a la Fundació Xalest. Via Google Street View.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa