-
Creu Roja fa arribar a 1.600 infants joguines a través del seu programa solidari.
-
La PAH organitza una cavacalcada de Nadal amb joguines pels infants.
Creu Roja Sabadell ha entregat durant tota aquesta setmana joguines per als 1.600 infants que difícilment accedirien a elles a través de les seves famílies. L’entitat social ha fet arribat joguines a un 20 per cent més de nens que l’any passat, no sense dificultats.
La crisi econòmica cronificada cap on avança la societat catalana i espanyola ha fet que aquest any les necessitats de joguines siguin superior fins i tot als anys anteriors. Per això, l’entitat social ha hagut d’arribar a 1.600 infants de la ciutat, un 20 per cent més que l’any passat. Fins i tot, un cop començada la campanya s’ha ampliat el número d’infants en vulnerabilitat, arribant fins els 1.700. Creu Roja ha hagut més diners dels previstos per evitar que faltessin joguines.

Durant aquesta setmana s’han repartit les joguines, fins aquest divendres, últim dia. Els diferents lots s’han organitzat en funció de les franges d’edat en diferents bosses de color. Les joguines han estat aportades per particulars, institucionals i empreses que les han entregat a l’assemblea local. A Fira Sabadell s’han recopilat i fer les diferents bosses. Les condicions són que les joguines no siguin sexistes ni bèl·liques, a més de noves.
Augmenten els voluntaris
Creu Roja Sabadell assegura que ha acabat l’any 2013 amb bones notícies. I és que la crisi econòmica està comportant també major compromís ciutadà amb l’entitat social, i el número de voluntaris ha augmentat un 8 per cent en només un any. Ara hi ha més de 800 voluntaris. La xifra de socis és de 7.400. El perfil del voluntari, malgrat la seva heterogeneitat, és d’una persona entre 21 i 30 anys d’edat. Tres de cada 10 voluntaris formen es troben en la vintena. Malgrat tot, l’entitat fa una crida a la ciutadania. I és que malgrat que hi ha més voluntaris, sempre són benvingudes les mans que volen fer un cop de la mà en tasques socials o assistencials.
La PAH també recull joguines
D’altra banda, la Plataforma d’Afectades per la Hipoteca i la Crisi de Sabadell fa aquest diumenge una breu cavalcada de Reis a l’entorn de Sabadell Estació. Quan acabi entregaran diversos regals als infants vinculats a membres de la Plataforma a La Quartera, el nou local per a entitats del barri de Gràcia.
