iSabadell.cat
La família de José Cañete recapta fons per obrir una nova línia d’investigació
  • José Cañete és un home de 74 anys amb Alzheimer que va desaparèixer el 4 d’octubre.
  • La família ha contactat amb una unitat especialitzada per obrir una investigació paral·lela a Mossos.

La setmana que ve farà quatre mesos que José Cañete va desaparèixer sense deixar cap rastre. La policia municipal i catalana es van mobilitzar nombroses vegades per trobar-lo, igual que desenes de sabadellencs. Cansada d’esperar resultats que no arriben, una de les filles del desaparegut, Mari Carmen Cañete, ha decidit contractar un privat per obrir una línia paral·lela: l’associació UCAS de Arrate buscarà el seu pare el cap de setmana que ve, quan justament farà quatre mesos de la desaparició. És per això que la família ha llençat una crida ciutadana perquè tothom qui pugui col·labori econòmicament amb la recaptació que entregaran a aquesta organització de Burgos, qui es desplaçarà expressament fins a Sabadell.

Una de les filles de José Cañete, l’home amb Alzheimer desaparegut el passat 4 d’octubre, ha contactat amb la Unidad Canina de Rescate y Salvamento (UCAS) de Arrate perquè l’ajudi a trobar el seu pare. Es tracta d’una associació sense ànim de lucre que es dedica a buscar persones desaparegudes a través de guies i gossos. Fa quatre mesos que la família de Cañete no sap res del seu pare i per això ara han decidit abocar més recursos en la investigació. Concretament, de moment han recaptat 1.300 euros a través de donacions provinents de familiars, amics i ciutadans a títol personal que han empatitzat amb ells. Aquest dijous, però, part de la família serà al Centre Cívic de Can Rull per recollir més donacions, que també aniran destinades a la investigació a càrrec d’UCAS de Arrate.

“Aquesta gent ve de Burgos i no només els hem de pagar la gasolina, sinó també les dietes i l’estança. De moment amb el que hem aconseguit els podem pagar la furgoneta”, matisa Mari Carmen Cañete.

Accepten diners en efectiu o per transferència bancària (ES26 2100 4926 8321 0002 2066). Un equip d’UCAS de Errate vindrà a Sabadell dissabte que ve, 4 de febrer, i fins aleshores es poden fer donacions. Paral·lelament, a Mossos d’Esquadra el cas continua obert, però Cañete lamenta que no s’estigui trepitjant prou carrer per trobar-lo. Durant les primeres setmanes es van organitzar múltiples batudes i, amb el temps, aquestes s’han anat diluint. La família, però, no es dona per vençuda.

Foto portada: un moment de l’entrevista amb l’altra filla de José Cañete, ara fa uns mesos. Autora: Lucia Marin.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa