La Sindicatura de Greuges de Sabadell ha commemorat aquest dijous el Dia Universal dels Drets dels Infants amb un acte participatiu que ha aplegat 300 alumnes de diferents instituts de la ciutat. Segons detalla l’organització, al llarg de la jornada els estudiants han presentat els treballs que han realitzat sobre els discursos d’odi, tot abordant problemes importants per a la societat com el bullying, el masclisme, l’edatisme o la pressió estètica, entre d’altres.
L’activitat forma part del programa educatiu de la Sindicatura, que té com a objectiu promoure els valors dels drets humans i fomentar el compromís dels joves per construir un món més just. “Escoltem poc al jovent i només quan es creen espais perquè s’expressin podem sentir allò que realment volen dir”, ha destacat el síndic de Sabadell, Josep Escartín. “Volem ajudar-los a ser crítics, a dir el que pensen, a ser valentes davant les injustícies i a entendre que també són responsables del que passa al seu entorn”, ha afegit.
Respecte als projectes presentats a l’auditori, el síndic ha posat en valor la qualitat dels 30 treballs que han elaborat els joves sabadellencs. A banda dels temes esmentats anteriorment, també s’han tractat altres problemàtiques socials com l’edatisme, les fake news o la violència de gènere. Finalment, Escartín també ha aplaudit la implicació dels equips docents durant el procés, ja que “han demostrat una especial sensiblitat envers la defensa dels drets humans i la prevenció dels discursos d’odi”.
