La Plataforma en Defensa del Ripoll i l’Associació en Defensa i Estudi de la Natura (ADENC) han alertat aquest dilluns a la tarda de la presència de peixos morts al seu pas pel riu Ripoll. Tot plegat ve del col·lapse puntual d’un tram del sobreeixidor de Sant Vicenç de Jonqueres, que fet abocar aigües residuals al riu i ha causat la mort d’alguns peixos. L’avaria s’ha estat reparant en les darreres hores, segons fonts municipals.
De fet, alguns usuaris avisen que fa dies que hi ha peixos morts a la zona, en concret a l’entorn de Sant Vicenç de Jonqueres, on hi ha un pas de vianants i bicicletes sobre el riu i on sovint s’hi banyen nens i grans. Segons apunten fonts municipals, l’origen de l’episodi ha estat l’obstrucció d’una part del sistema de sanejament, afectant uns 200 metres del circuit. El tap ha fet col·lapsar el col·lector i ha fet sortir part de l’aigua pel sobreeixidor. Operaris d’Aigües Sabadell han netejat el sistema aquest matí per recuperar el funcionament normal del col·lector. Les mateixes fonts apunten que l’abocament s’ha controlat i que la normalitat ha tornat a la xarxa de sanejament.
La Plataforma en Defensa del riu Ripoll ha quantificat en “centenars” els exemplars que han aparegut surant a l’aigua. Han demanat al govern municipal “màxima informació i transparència sobre aquest lamentable fet”, i insisteixen en el fet que cal una revisió i una actualització de tot el sistema de sanejament de les aigües residuals.
Fa cinc anys va passar un episodi similar, en aquell moment prop de la Font dels Gitanos. La causa en aquell moment va ser un episodi de pluges torrencials a finals d’agost, amb poc cabal -i per tant, poc oxigen per als peixos-, al Ripoll.
