Més de 700 persones han passat pel servei de mediació durant el 2022

L’Ajuntament ha començat un tour pels mercats municipals amb l’objectiu de visibilitzar i també apropar la ciutadania al servei de mediació. Es tracta d’una eina a la qual han recorregut més de 700 sabadellencs durant el 2022 i que consisteix a resoldre problemes intercomunitaris; com poden ser amb el veïnat, amb la família o amb l’escola. La tinenta d’alcaldessa de Participació, Benestar Animal i Feminismes, Marta Morell, ha fet la primera parada aquest dilluns al Mercat Central, demà estarà al Mercat de La Creu Alta, dijous al de Campoamor i, divendres, al Passeig.

El servei de mediació atén persones de totes les edats per resoldre conflictes relacionats principalment amb la convivència. Ho fa a través del diàleg i a través d’un professional en dret, educació social i altres disciplines que s’encarrega d’escoltar les parts involucrades i oferir-los una anàlisi de la situació perquè trobin la millor solució possible. Segons fonts municipals, aquest 2022, més de 700 sabadellencs han utilitzat aquest servei gratuït. Aquesta setmana, en el marc del Dia Europeu de la Mediació, que se celebra el dissabte 21 de gener, membres de l’Ajuntament estaran a diferents mercats de la ciutat per donar-lo a conèixer. Aquest dilluns al matí han estat al Mercat Central, demà estaran al de La Creu Alta, dijous al de Campoamor i, divendres, al Passeig.

Com utilitzar-lo

Els problemes que tracten poden estar relacionats amb el veïnatge (sorolls, animals domèstics, desacords amb la comunitat de veïns, rehabilitació de les finques, etc.), amb l’àmbit familiar (cura de familiars o conseqüències de separacions i divorcis, per exemple) i amb l’escolar. Per fer ús d’aquest servei es pot trucar al telèfon 93 745 31 72, de manera presencial a les oficines d’Atenció Ciutadana o a través de la pàgina web de l’Ajuntament.

Foto portada: la tinenta d’alcaldessa Marta Morell donant a conèixer el servei de emdiació a l’Ajuntament. Autor: Izan Vizuete.

Comments are closed.