La Junta de Govern Local ha aprovat aquest dilluns l’expedient de contractació del projecte de plantació d’arbrat als boscos urbans de la ciutat. En total, el consistori preveu la plantació de més d’un miler d’arbres i de prop de 3.500 plantes arbustives, amb una inversió propera als 500.000 euros. Segons ha argumentat el tinent d’alcaldessa Eloi Cortés, les actuacions tenen com a objectiu densificar els boscos urbans existents i crear-ne de nous.
El projecte inclou actuacions a nou espais verds i parcs urbans: Parc Taulí, Parc Central del Vallès, Parc i Torrent de la Romeua, Pollancreda de Castellarnau, Parc de Catalunya, avinguda de Pablo Iglesias, Bosc del Poblenou i Parc del Quebec. D’aquesta manera, es plantaran arbres i arbustiva a diferents districtes, en una superfície propera als 32.000 metres quadrats.
Segons informa el govern, el projecte de boscos urbans s’emmarca en l’estratègia de naturalització de la ciutat. L’ajuntament preveu arribar als 50.000 exemplars distribuïts a tots els districtes. Les dades facilitades pel consistori apunten que aquest mandat se’n plantaran uns 4.000, que se sumaran als més de 4.000 arbres plantats en el mandat anterior.
Altres projectes
En la línia d’aconseguir uns barris més verds, hi ha previstos diferents projectes. Un dels més avançats és el del Jardí del Sud, que ja té les obres en marxa i ha de convertir-se en un pulmó verd a tocar del Mercat de Campoamor i del CAP SUD. A Can Llong també s’han iniciat els tràmits per millorar el Parc d’Odessa.
Més informació:
Foto de portada: joves al parc Catalunya, fa un temps. Autor: David B.