iSabadell.cat
Les 6 propostes de microcirurgia de la Cambra per millorar la mobilitat

La Cambra de Comerç i Indústria de Sabadell té projectes més enllà de la històrica i reclamadíssima connexió del Quart Cinturó, B-40 o ara Ronda Nord Sabadell-Terrassa. L’entitat ha presentat recentment mitja dotzena de propostes quirúrgiques al departament de Territori que millorarien la mobilitat al Vallès Occidental a l’espera de la B-40.

La Cambra creu que és urgent actuar en sis punts. Sis microinfraestructures. Sis intervencions amb bisturí en punts i connexions clau, que no costarien inversions tan milionàries com la construcció de grans infraestructures però que ajudarien a drenar molt millor el sistema de mobilitat vallesà i metropolità.

Quines són aquestes inversions?

La proposta sorgeix del president de la Comissió d’Urbanisme, Infraestructures i Transport, Pere Puig, que es va reunir recentment amb el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal.

  1. La primera és el desdoblament de carrils a l’enllaç entre la B-30 i l’AP-7 al seu pas per Barberà del Vallès a l’alçada del Baricentro. Les obres van ser adjudicades el passat mes d’octubre pel ministeri de Transports, almenys en sentit Tarragona. La inversió prevista és de gairebé 600.000 euros.
  2. D’altra banda, caldria construir una passera sobre l’estació Sabadell Sud de Rodalies cap al polígon Sud-Oest o l’aeroport de Sabadell.
  3. La Cambra vol millorar el traçat i la capacitat de la carretera de Castellar a Sentmenat i Caldes, la C-1415a.
  4. D’igual manera, cal millorar la capacitat de la carretera entre Sabadell i Palau Solità i Plegamans a través de Polinyà.
  5. L’ens cameral vol desdoblar el lateral de la C-58 des de Sant Pau de Riu-sec fins a Sabadell Sud.
  6. Finalment consideren important descongestionar la connexió entre la rotonda de l’estació de Sant Quirze i la carretera C-1413a, que va cap a Rubí i Sant Cugat.

La Cambra destaca que, mentre no hi hagi el Quart Cinturó (que històricament han reclamat fins a Granollers i amb format d’autovia), “aquestes vies estan assumint la seva funció malgrat no estar preparades per oferir la capacitat ni la seguretat necessàries”. Algunes actuacions estan prou ben encaminades, ja que s’han licitat, és a dir, han sortit a concurs públic. Altres, a parer de Puig, han estat “ben acollides”. Les dues parts s’han emplaçat a una trobada de seguiment durant el primer trimestre de l’any vinent.

Comparteix

Icona de pantalla completa