iSabadell.cat
Polèmica per la primera Cursa antiracista: “La farem, tant sí com no”

Polèmica entre Plataforma Antifeixista de Sabadell (PAS) i el govern municipal per l’organització de la primera Cursa antiracista, prevista per al proper 26 d’abril. Des de l’entitat denuncien el veto del consistori a encetar-la el 26 d’abril perquè apunten que no hi ha dates a l’agenda per organitzar-la. Per un altre costat, l’Ajuntament subratlla que aquell dia hi ha prevista una cursa ciclista i que la regidoria està estudiant dates alternatives però l’entitat assegura que el consistori els ha dit que no hi ha cap dia lliure en tot l’any 2026.

La PAS ha emès una nota de premsa a través del Casal d’entitat El Tallaret perquè mentre a altres ciutats de la província aquesta cursa ja és una realitat, a Sabadell no: “segons el govern municipal, sembla que no hi ha espai per plantar cara al racisme”. L’entitat assegura que la cursa és necessària, més encara amb alguns precedents a la ciutat, com la “batuda racista” del juliol de l’any passat al sud de la ciutat o els episodis a la Nova Creu Alta on uns individus han entonat consignes feixistes en més d’una ocasió.

D’altra banda, l’Ajuntament ha sortit al pas per aclarir que el 26 d’abril, data prevista per a la celebració de la cursa, no pot ser ja que topa amb una cita ciclista a la ciutat, que implicaria un desplegament logístic de seguretat i de talls de trànsit en diversos punts de la ciutat que fa impossible que tingui lloc. Així ho va dir l’alcaldessa, Marta Farrés, en el passat ple municipal d’abril, i de nou ho han reiterat fonts municipals fa pocs dies. En aquesta mateixa línia, el consistori ha explicat que la regidoria d’Esports ha contactat amb l’entitat per tal d’estudiar dates alternatives. Per un altre costat, versió contraposada a la de la plataforma, que detalla que l’Ajuntament els ha comunicat que no hi ha cap dia lliure en tot el 2026, denunciant el suposat “boicot” i silenci de l’administració a l’esdeveniment.

“La farem, tant sí com no”

Segons afirma l’entitat, la cursa està plenament preparada: cinc quilòmetres circulars amb un recorregut que iniciaria i finalitzaria al carrer Pi i Margall i passant per l’eix central de la ciutat. També inclouria una cursa infantil d’un quilòmetre per a infants de 5 a 12 anys. Hi ha més de 30 entitats col·laborant-hi, diuen, denunciant un “veto polític” tot abans d’avisar: “la cursa la farem, tant sí com no”.

Comparteix

Icona de pantalla completa