Diversos centenars d’adolescents -potser mig miler en l’apogeu de l’acte- s’han concentrat aquest vespre a l’exterior de Fira Sabadell per participar en una batalla de farmejar l’aura, la nova tendència viral que ha fet el salt des de xarxes com Tik Tok fins al carrer. Els participants han competit entre ells amb balls, piruetes o postures amb la finalitat d’escollir qui té més aura, és a dir, més carisma o estil.
L’activitat s’ha convocat per les xarxes socials, bàsicament TikTok, i ha aplegat centenars de joves a l’exterior de Fira Sabadell cap a les 7 de la tarda. Ha tingut èxit. “No veo na, bro“, assegurava un dels joves que ha arribat amb la ‘batalla’ en marxa i no s’ha pogut ni acostar a la munió de mòbils que gravaven cada segon de la ‘batalla’. “Això s’hauria d’haver fet a la plaça de l’Ajuntament”, deia un curiós que passava per la zona i ha tret el cap. ¿Qué es esto, man?“, es preguntava un altre jove. Però la majoria, amb roba esportiva predominant com a indumentària, molts amb beguda energètica XXL en mà, cigarret electrònic o vàper, gorra al cap i xancletes -amb o sense mitjons- sabien bé de que va la història de farmejar l’aura.
Com funciona la ‘batalla’?
Amb un jove de dinamitzador, es tracta de ‘batalles’ per veure qui té més carisma. L’organitzador els proposava sortir. La majoria ho rebutjaven perquè hi han anat més com a espectadors que com a competidors. Però a base d’insistir sempre s’ha trobat algú que s’acabés animant.
El joc s’inicia amb pedra-paper-tisora per veure qui comença. Un cop resolt l’ordre, comença la batalla, en la que es poden fer acrobàcies, balls o qualsevol acció que mostri l’aura. Girar per terra, el gest viral del six-seven, balls, una mena de tir amb arc simbòlic o giragonses i salts han estat la majoria. Cada mostra d’aura va acompanyada d’aplaudiments -o no- del públic. Un cop finalitzat els torns, o acabada la cartera d’habilitats dels contrincants, el dinamitzador els situa com si fos un combat de boxa. Ell al mig agafant a cada un dels contrincants de les mans i aixecant la mà del guanyador. Acabat el ‘combat’, marxen -no hi ha més premi que l’aura– es busca una nova parella.
L’activitat s’ha allargat fins poc més enllà de les 8 del vespre, amb potser mig miler d’assistents en el moment de màxima participació. En general hi ha hagut bon ambient però en un cas també tensió: un dels contrincants no s’ha pres gaire bé les acrobàcies del seu ‘rival’. Primer li ha colpejat la gorra, que ha anat per terra. Després s’hi ha acostat i li ha etzibat una plantofada a la cara. Increpat pel públic i sabent que perdria, ni ha assistit a l’aixecada de braç. El noi ha digerit malament la derrota. Al cap d’uns minuts ha buscat el rival i li ha donat una segona bufetada. L’incident no ha anat a més, i ha estat l’únic contrapunt a una iniciativa seguida pels joves amb la principal finalitat de divertir-se i sumar-se a la darrera tendència.
Què és farmejar l’aura?
L’expressió farmejar l’aura ve de l’anglés, aura farming, i prové del món dels videojocs. Vindria a ser l’activitat per aconseguir carisma. Fins ara s’havien vist batalles similars a l’Arc de Triomf de Barcelona o municipis com el Prat de Llobregat. Aquest dissabte han arribat a Sabadell per primer cop.
