Foto portada: serenos a Santa Coloma de Gramenet. Autor: Ajuntament Santa Coloma.

Sabadell tindrà serenos l’any vinent

Sabadell importarà la idea de Santa Coloma de Gramenet i altres municipis l’any 2025: recupera la figura del sereno, reconvertida ara en la nomenclatura d’agent cívic noctun. S’han fet algunes proves anteriorment, però mai han acabat de quallar a Sabadell. Ara es recuperarà, en especial per a la gestió de les relacions veïnals a les nits durant la temporada d’estiu.

És conegut que les terrasses, els sorolls o els botellons són motiu de queixa recurrent de la ciutadania. L’Ajuntament vol combinar una figura de mediació com el sereno en paral·lel i de forma complementària amb la tasca punitiva que vol arribar a fer la Policia Municipal o els Mossos d’Esquadra.

Segons ha avançat el tinent d’alcaldessa Lluís Matas aquest migdia en una trobada amb mitjans, els agents cívics nocturns es posaran en marxa amb la temporada d’estiu (quan hi ha més terrasses al carrer), especialment al Centre, on es congrega bona part de l’oferta de terrasses que obren fins tard a les nits.

“S’incorporaran de cara a l’abril i fins al setembre en llocs on hi ha concentració d’oci en la línia de millorar la convivència entre l’oci nocturn i el descans de les persones”.

La iniciativa encara no està perfilada del tot, i caldrà contractar les persones i definir-ne els perfils, però s’està treballant a la Taula de Soroll Nocturn, creada a iniciativa d’una plataforma de veïns del Centre, Prou Soroll. Sigui com sigui, Matas ha donat per fet que hi haurà serenos el proper estiu.

Precedent: Santa Coloma de Gramenet

El servei municipal de serenos es va recuperar primer a Santa Coloma de Gramenet, qui n’ha fet bandera. Es va posar en marxa l’any 2019. Està format per una vuitantena de treballadors que estaven a l’atur i tenen més de 45 anys. En aquest cas actuen durant tot l’any a la nit i no només durant l’estiu. La idea es va impulsar amb Núria Parlon com a alcaldessa. Parlon ara és la consellera d’Interior de Salvador Illa. És un servei dels millors valorats i ha ajudat a millorar la sensació de seguretat. Cornellà, Mataró o Figueres ja ho han copiat.

Els comentaris estan tancats